TUI Norge

Nyhet: 2 nye destinasjoner, 136 hoteller og 26 ulike reisemål er nå tilgjengelig fra Bodø Lufthavn

Pressemelding   •   okt 14, 2016 13:40 CEST

- Vi gleder oss over å kunne tilby det beste av det beste fra Bodø Lufthavn neste sommer. Både Rhodos og Mallorca har fantastiske hoteller, utflukter og ulike reisemål å velge i. Her er det noe for både barnefamilier, vennegjengen og par, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i Star Tour.

Bodøværinger planlegger godt og bestiller tradisjonelt sett ferien sin i god tid. Bamseklubb, best beliggenhet ved stranden og hoteller som ligger sentralt er mest populært fra Bodø neste sommer.

- Bodøværinger vet akkurat hva de vil ha og de er flinke til å sikre seg ferien når utvalget er best. Det er mange familier som reiser med oss, og de velger ofte de aller beste familiehotellene våre med et bredt tilbud både på og utenfor hotellene, sier Aspengren.

Mest populære destinasjoner neste sommer:

1.Kreta

2.Rhodos

3.Mallorca

Topp 5 hoteller (blant reisende fra Bodø Lufthavn):

1.Family Life Alcudia Pins Mallorca

2.Blue Star Atlantica Caldera Bay Kreta

3.Blue Star Paraiso de Alcudia Mallorca

4.Blue Star Viva Palmanova Mallorca

5.Blue Star Stefan Village Kreta

Om Rhodos

Allsidige Rhodos er alltid med på alle topplister blant dem som elsker Hellas. Her finnes noe for barnefamilier, kulturinteresserte, strandløver, partyløver og naturelskere. Rhodos er størst i øygruppen Dodekanesene lengst sør i Egeerhavet, og er det området i den greske øyverdenen som har flest soldager per år.

Beste ferietips for familier: Family Life Aegean Park

Beste ferietips for voksne: Sensimar Imperial Resort

Om Star Tours tilbud på Rhodos

Om Mallorca

Mallorca er ett av charterhistoriens første, og fortsatt mest elskede reisemål. Mallorca har alt, og øya er minst like trivelig å besøke på våren som på høsten. Shoppingområdene og museer i Palma, sjarmerende landsbyer, gourmetrestauranter og fine golfbaner er noe av det som trekker nordmenn til øya år etter år.

Beste ferietips for familier: Family Life Alcudia Pins

Beste ferietips for voksne: Sensimar Rocador

Om Star Tours tilbud på Mallorca

TUI Nordic/ Star Tour er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. Konsernet ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene Star Tour, Nazar og WonderCruises. Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark, Finnmatkat i Finland og flyselskapet TUIfly Nordic. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende turistkonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2014/15 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1069m. Gruppen har ca. 76.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 140 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste turistkonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI). Star Tour bytter navn til TUI den 1. november 2016.