Ving Norge AS

Nyhet! Eksotisk Karibia-cruise i kombinasjon med Cuba

Pressemelding   •   apr 18, 2016 10:15 CEST

HAVANNA:Gamlebyen Habana Vieja er på UNESCOs verdensarvliste.

Nå kan du kombinere spennende og tidsaktuelle Cuba med en ukes eksotisk cruise i Karibia. Det er Ving som i samarbeid med MSC Cruises lanserer nyheten, som blant annet tar deg til Jamaica, Caymanøyene og Mexico.

- Ikke siden 50-tallets glansdager, da amerikanske kjendiser valfartet til byen, har Havanna vært så populær som nå. Cruiset starter derfor med to overnattinger i Havanna og avsluttes med en ukes sol- og badeferie i strandparadiset Varadero, sier kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum i Ving.

Opplevelser i kø

Havanna er nærmest et levende museum med storslagen arkitektur, kirker og torg. Gjennom suset fra de gamle, amerikanske bilene høres mambo, cha-cha- og salsarytmer. Gamlebyen Habana Vieja står nå på UNESCOs verdensarvliste, og der kan du ta deg en drink på berømte La Bodeguita eller El Floridita – begge blant Hemingways favorittbarer.

I sus og dus

Etter dagene på land setter MSC Armonia kurs mot åpent hav og du får mulighet til å oppleve alt skipet har å by på. Du kan svette fra deg i treningsstudioet, late deg ved bassenget eller være med på noen av aktivitetene som arrangeres om bord. De neste dagene stopper skipet i Montego Bay på Jamaica, George Town på Caymanøyene og i snorkleparadiset Cozumel i Mexico.

Etter endt cruiset venter en uke på et av Vings hotell i Varadero på Cuba.

Les mer om cruiset her

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 300 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.