TUI Norge

Nyhet! Først i verden med skandinavisk familiehotell på Sardinia

Pressemelding   •   jun 24, 2014 08:29 CEST

Etter ti års leting kan Star Tour endelig åpne dørene til sitt første Blue Village familiehotell i Italia neste sommer. Selskapet har investert 135 millioner kroner i Baia de Conte på SardiniaHotellet blir Star Tours 25. Blue Village-hotell.

- Vi er veldig glade for endelig å kunne tilby barnefamilier et stort Blue Village-hotell i Italia. Blue Village Baia Di Conte blir faktisk verdens første skandinaviske familieanlegg med barneklubber og skandinavisk personale i Italia, forteller informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Star Tour.

Italia er et populært ferieland for stadig flere nordmenn, og etterspørselen etter ferdigpakkede ferieturer til støvellandet har vokst de siste årene. Samtidig har det vært en utfordring å finne gode hotell for moderne, norske barnefamilier.

- Vi har lett etter et passende Blue Village-hotell i Italia i ti år. Et av de viktigste kriteriene var at hotellet skulle ligge rett på stranden, samtidig som det måtte ha plass til alt fra restauranter og barneklubber til treningsrom og uteaktiviteter. Nå har vi endelig funnet det perfekte stedet og vi gleder oss til å åpne dørene for norske barnefamilier neste sommer, sier Larsen-Vonstett.

Baia Di Conte skal gjennom en renovering før det åpner dørene.. Beliggenheten er allerede perfekt – ved en langgrunn sandstrand i en 34 hektar stor naturpark. Den koselige middelalderbyen Alghero ligger bare 20 minutters biltur fra hotellet. Her finner du et stort utvalg av shopping, restauranter og trivelige trattoriaer.

- Et stort pluss for barnefamiliene er den korte avstanden til flyplassen (ti minutter) og at hotellet byr på store uteområder slik at det er god boltreplass for små og store. I tillegg til alle fasilitetene ved hotellet så har Sardinia i seg selv enormt mye å by på. Her finner du noen av Europas vakreste sandstrender, deilig mat og drikke, sjarmerende småbyer og vakre naturopplevelser, sier informasjonssjefen, og legger til at hun selv reiser til Sardinia for første gang sammen med familien denne sommeren.

Fakta Blue Village Baia Di Conte

·  Tre basseng

·  Ligger rett ved en 620 meter lang hvit sandstrand

·  Hotellområdet er 34 hektar

·  11 tennisbaner

·  En gressfotballbane: 70 meter lang og 65 m bred

·  Blue Village-konseptet omfatter flere sport- og aktivitetssatsninger, blant annet trening av Les Mills for voksne og barn, crawlkurs for voksne og svømmeskole for barn

·  Blue Village har dessuten skandinaviske barneklubber, aktiviteter, underholdning, restauranter, kaffe- og juicebar og mye mer

·  Sommeren 2015 flyr Star Tour direktecharter til Sardinia og Baia Di Conte fra Oslo.

Les mer om Blue Village her.

Bilder kan lastes ned her.

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Selskapet har bransjens beste omdømme (Ipsos MMI) og de mest fornøyde kundene (Norsk Kundebarometer). Reisearrangøren tilbyr ferier med charter- og rutefly til over 100 land. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.