SWEDOOR JW

Nyhet: Ståldører og glasspartier i stål

Pressemelding   •   okt 11, 2016 09:00 CEST

Swedoor er en del av JELD-WEN, som er Europas største leverandør av dørløsninger. JELD-WEN har mange års erfaring med utvikling og produksjon av løsninger i stål, inkludert løsninger med profildører i stål, som oppfyller myndighetenes krav til brann, lyd og sikkerhet.

I Norge introduseres nå serien SD4220, et dør- og veggsystem basert på stålprofiler og glass. Produktserien tilbys med tre ulike stålprofiler (P50, P65 og P90), avhengig av hvilke brannkrav som stilles.

Ståldører har tradisjonelt vært mer praktiske enn estetiske. Men med lekker minimalistisk design og utførelse i toppklassen, kan de nye ståldørene fra Swedoor med fordel brukes i kontor-, hotell- og butikkmiljøer. Dørene tilbys i elegant finish enten som pulver- eller våtlakkering i standard NCS S- og RAL-farger.

Den nye serien SD4220 egner seg for bruk i miljøer med stor slitasje, og der det er ekstra viktig med god hygiene og holdbare løsninger, som pleiehjem og sykehus. For utsatte miljøer med behov for høyere korrosjonsklasse tilbys det også galvanisert, rustfritt og rustfritt syrefast stål. Konseptet er konkurransedyktig med funksjonelle og holdbare løsninger som byr på unike muligheter for kundetilpassede løsninger.

De brannklassifiserte løsningene motstår brann fra 30 opptil 60 minutter, og glassveggene i hele 120 minutter (EI120). Systemene med glassfelt er henholdsvis EI30/EI60 og E30/E60 godkjent. EI30/EI60 er bygd opp av profiler med kjerne av brannsikker isolering, og det legges stor vekt på design og rengjøringsvennlige løsninger. Glasslister har derfor skjult beslag, og tetningslister er innebygd i profilene på både dør og karmer. Dette gjelder alle klassifiseringene EI30, EI60, E30 og E60.

JELD-WEN er en ledende global produsent av vinduer og dører, samt behandlet komposittpanel og plater. De har virksomheter i mer enn 20 land med samlet inntekt på 3,5 milliarder dollar, hvorav halvparten kommer fra land utenfor USA. Foretaket tilbyr produkter som forbedrer estetikk og funksjonalitet av boliger og næringsbygg. JELD-WENs store utvalg av produkter har fått flere utmerkelser og annerkjennelser for pålitelighet, innovasjon og kvalitet. Med et sterkt engasjement for bærekraftig utvikling er JELD-WEN en anerkjent leder innen produksjon av energieffektive produkter – og tilbyr verdifulle løsninger for byggledere, arkitekter og huseiere verden over. I Skandinavia selges JELD-WENs produkter under varemerket Swedoor. For mer informasjon, besøk www.swedoor.no.