Orkla Health

Nyheter fra Orkla Health

Pressemelding   •   okt 02, 2016 09:28 CEST

Her er høstens produktnyheter fra Orkla Health og merkene Nutrilett, Maxim, CuraMed og Möller’s.

Ny snackbar fra Nutrilett

Nye Maxim-barer

40 % proteinbarer fra Maxim har slått godt an hos mange mosjonister og idrettsutøvere. Nå utvides serien med to nye smaker; Chocolate Mint og Coconut & Lime. Barene passer perfekt for de som ønsker et høyt proteininnhold og lite sukker. Det høye innholdet av fiber bidrar til en god metthetsfølelse. I serien finnes fra før smaksfavorittene Soft Raspberry og Crispy Brownie, i tillegg til to glutenfrie varianter.

CuraMed nyheter

CuraMed Sår Hals råmelktablett har vært en kjent og kjær hjelper når vi kjenner det begynne å krible i halsen. Nå relanserer vi CuraMed sår hals med en bedre resept og tilsatt D-vitamin.

I høst kommer vi også med en ny smak i serien CuraMed Hoste & Hals. Nyheten har en frisk smak av eukalyptus og hint av sitron, og er den eneste sukkerfri halstabletten med eukalyptusmak på markedet. I tillegg inneholder nyheten også naturlige ingredienser som menthol og fennikkel .Tablettene har en myk kjerne, og er med på å lindre halsen når du er blitt forkjølet.

Omega-3 produkt for gravide

I høst lanserer vi Möller’s God Start, et produkt for gravide og kvinner som planlegger å bli gravide. Ingrediensene er nøye utvalgt basert på anbefalinger fra helsemyndighetene.

Produktet består av:

- DHA-rik omega-3. Mors inntak av DHA bidrar til normal utvikling av hjernen og øynene hos foster og ammende spebarn.

- Vitamin D: bidrar til immunforsvarets normale funksjon.

- Folat: Ekstra tilskudd av folsyre øker konsentrasjonen av folat hos gravide. Lav konsentrasjon av folat hos gravide øker faren for nevralrørseffekter hos det voksende fosteret.

-Vi vet at rutiner skapes tidlig i livet og ved å ha et produkt fra kvinnen er gravid får vi fokus på bl.a hvor viktig omega-3 er både for en selv og barnet. Målgruppen til produktet er kvinner i alderen 20 til 40 år som planlegger å bli gravide eller er gravide i første trimester. Mange sliter med oppstøt under graviditeten, og God Start har derfor også omega-3 uten oppstøt, sier Malin Iren Haug, Group Brand Manager i Orkla Health.

Orkla Health tilbyr produkter for den helsebevisste forbruker. Selskapet er en av Nordens største markedsførere og produsent av et bredt sortiment av helseprodukter innenfor omega-3, vitamin og mineraltilskudd, vektreduksjon og sportsernæring. Produktene selges under kjente merkenavn som Möller`s, Nutrilett, Gerimax, Collett, CuraMed og Maxim.

Norden, Baltikum og Polen er hjemmemarkeder, men selskapet er også representert i mange europeiske land. I dag selges produktene gjennom dagligvare, helsekostforretninger og apotek. Virksomheten har drøyt 450 ansatte og hadde i 2013 en omsetning på ca 1,4 milliarder NOK.

Orkla Health inngår i Orkla-konsernet. Mer informasjon finnes på www.orklahealth.no