Assessit AS

Nytenkning gav positivt vekst for Assessit

Pressemelding   •   sep 07, 2010 13:18 CEST

- Vi har gjennom fokus på bredde og nytenkning skodd oss godt for all slags vær. Vår visjon er å utfordre og utvikle morgendagens ledere. Det betyr at vi må være i front i det vi gjør. I Assessit har vi satset på å bygge et sterkt og bredspektret kompetansemiljø der evnen til å gjøre gode vurderinger står sentralt, enten man jobber med utvikling eller rekruttering, sier daglige leder Tove Gartland i Assessit AS. Hun viser til kåringen av ”Årets unge ledere” som eksempler på hvordan samle kjernekompetanser internt i et felles konsept.

- Satsingen på ”Årets unge ledere” viser hvordan vi kan bruke vår tyngde innen vurderinger til å levere nye konsepter, samtidig som vi får forsket på resultatene og økt kunnskapen om ungt lederskap, sier Gartland.

Gartland trekker også frem evnen til å levere tjenester i alle de nordiske landene som et viktig konkurransefortrinn. Assessit har siden oppstarten investert betydelig i oppbyggingen av nye kontorer, og har i dag 40 medarbeidere i de største byene i Norge, i tillegg til i Stockholm og København. Nylig inngikk Assessit rammeavtale med Posten, herunder Bring, på coaching- og mentoringtjenester i de nordiske landene.

Første halvår i å har også vært svært bra, og vi forventer en solid vekst i 2010, sier Gartland

RESULTATREGNSKAP  ASSESSIT AS

2009 2008

Sum driftsinntekter           36 156                                                 36 070

Resultat før skatt               1 082                                                   1 061

Tall i hele tusen. Valutakode: NOK

Assessit AS er et nordisk konsulentselskap som har som visjon å utvikle og utfordre morgendagens ledere.  Selskapet ble etablert i Oslo 2002 og har nå også kontorer i Stockholm, København, Bergen, Stavanger, Trondheim.  Assessits tjenester omfatter leder- og medarbeiderutvikling, ledervurderinger, coaching og mentoring, samt executive search og rekruttering. Assessit står bak kåringen av Årets unge ledere.