IDÉ House of Brands

Nytt agentur for IDE House of Brands

Pressemelding   •   mar 09, 2020 09:46 CET

IDE House of Brands, Nord Europas ledende leverandør av produktmedia og Berkley Company, Nordens ledende Premium brand innen profiltekstil har signert en eksklusivitetsavtale.

​Avtalen innebærer at IDE House of Brands med umiddelbar virkning blir eneleverandør på Berkley produkter i det Norske markedet. Berkley blir på denne måten et House Brand for IDE som allerede eier varemerket IWEAR.

Eksklusiviteten er en del av en større rammeavtale for hele Norden, men i første rekke er det kun det Norske markedet IDE House of Brands vil ha enerett på merkevaren. Veskemerket MMV bags som også eies av Berkley Company vil inngå i samme avtale og med samme eksklusivitet som Berkley.

- Vi har jobbet med Berkley helt fra starten og vært med på deres fantastiske reise så langt. Spesielt deres fokus på meget høy kvalitet og moteriktige plagg er noe som er veldig riktig i markedet akkurat nå. Merket går hånd i hånd med de andre eksklusive merkene vi forhandler og det var dermed naturlig å nå ta steget helt ut med en eksklusivitetsavtale nå, sier Lasse Lauritzen - eier og grunder hos IDE House of Brands.

- IDE House of Brands er ikke bare Nord Europas ledende leverandør av produktmedia, de har en filosofi og grunntanke som ligger veldig tett opp mot vår. Vi ser med stor iver frem til å ta fatt på det nye styrkede samarbeidet, og skape vekst sammen i årene som kommer, sier Fredrik Lewren, Grunder og VD hos Berkley Company.

Om IDE House of Brands:

IDE House of Brands er Nord Europas største leverandør av produktmedia, med hovedkontor i Drøbak og 22 avdelinger over hele Norden. De er representert i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island, omsetter for 500 MNOK årlig. De er en totalleverandør i profilbransjen som leverer et fullservice konsept til sine kunder med blant annet design, trykkeri og kundeunike nettbutikker inhouse. www.ide.no

Om Berkley Company:

Berkley Company er en del av Sportsmanship AB som i mer enn 30 år har utviklet og solgt premium merkevarer innen tekstil. Varemerket Berkley ble grunnlagt i 2005 og har siden det vært ledende innen Premium merker på tekstil i det Nordiske Markedet. I tillegg til Berkley og MMV bags eier Sportsmanhip AB også det internasjonalt kjente merket Sail Racing.

www.berkleycompany.com

IDÉ House of Brands er Nordens største totalleverandør av profilering. De omsetter årlig for 400 MNOK og har over 20 avdelinger over hele Norden. Deres hovedfokus er å styrke kundens merkevare gjennom bruk av riktige profilartikler, produsert trygt og bærekraftig.