Playground Music Norway

Nytt album fra Dirty Projectors – "Lamp Lit Prose" ute 13. juli

Pressemelding   •   mai 03, 2018 12:06 CEST

Dirty Projectors – "Lamp Lit Prose"

Nytt album slippes 13. juli 2018

Produsenten, multi-instrumentalisten og vokalisten Dave Longstreth, den kreative hjernen bak Dirty Projectors, vender tilbake med albumet "Lamp Lit Prose". Albumet slippes 13. juli i år via Domino, og blir nyeste tilskudd til en svært variert og fascinerende diskografi, og bandets niende utgivelse i rekken. "Lamp Lit Prose" er produsert av Longstreth i hans studio Ivo Shandor i Los Angeles. Albumet inkluderer gjesteopptredener fra en imponerende rekke artister, som Syd, Haim, Robin PecknoldRostam Batmanglij, Amber Mark, Empress Of og Dear Nora, i tillegg til Nat Baldwin og Mike Johnson, som har spilt med Dirty Projectors i lang tid.

STREAM FØRSTE SINGEL "BREAK-THRU" HER
SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BREAK-THRU" HER

"Lamp Lit Prose" kommer til verden litt over et år etter at bandet slapp sitt selvtitulerte "Dirty Projectors" i 2017. De to platene er som yin og yang. Låtene på den nye "Lamp Lit Prose" reflekterer et nytt perspektiv for Longstreth: håp i stedet for hjertesorg, en balanse som gjenopprettes. Gitarene er tilbake i Dirty Projectors sin verden, intrikate vokalharmonier også. "Lamp Lit Prose" omfavner bandets karakteristikker, samtidig som det forsøker å utvide bandets musikalske grenser.

Dirty Projectors annonserte nylig sin første turné på fem år. Longstreth legger ut på veien sammen med Baldwin (bass) og Johnson (trommer), i tillegg til tre nye bandmedlemmer: Felicia Douglass (perkusjon, vokal), Maia Friedman (gitar, vokal) og Kristin Slipp (keyboard, vokal). Se alle turnédatoer HER.

"Lamp Lit Prose" slippes 13. juli 2018 via Domino / Playground Music Scandinavia. Albumet blir tilgjengelig på CD, vinyl og digitalt. En Deluxe-versjon av LPen slippes på 180g rød og blå starburst vinyl i begrenset opplag, som inkluderer en 16-siders 6x11 libretto.

"LAMP LIT PROSE" TRACKLIST:
01. Right Now (feat. Syd)
02. Break-Thru
03. That’s A Lifestyle
04. I Feel Energy (feat. Amber Mark)
05. Zombie Conqueror (feat. Empress Of)
06. Blue Bird
07. I Found It In U
08. What Is The Time
09. Ur The 1 (feat. Robin Pecknold & Rostam)
10. (I Wanna) Feel It All (feat. Dear Nora)

FØLG DIRTY PROJECTORS: