Playground Music Norway

Pressemelding   •   mai 03, 2018 16:27 CEST

Nytt album fra Parkway Drive

Konsert på Rockefeller i Oslo 19. juni

Epitaph Records er stolte av å presentere det kommende slippet av "Reverence", det sjette studioalbumet fra den australske metal-kvintetten Parkway Drive. "Reverence" skal slippes 4. mai, og er bandets mest utforskende, dristige og følelsesmessig intense utgivelse hittil.

"Reverence represents the most honest and personal record we have ever created", forteller Parkway Drives frontmann Winston McCall. "It has been born through pain, sacrifice, and conviction, with the ultimate goal of expanding not only what Parkway Drive stand for musically, but who we are as people. Thank you for listening."

Bandet har hittil delt tre smakebiter fra albumet: "Wishing Wells", "The Void", og nyeste "Prey". "The Void" er en av flere knusende, store låter vi får høre på "Reverence". Den har fått en musikkvideo regissert av Allan Hardy, som i høyeste grad kanaliserer låtas rasende energi. Den vitale og eksplosive singelen "Prey" er et vokaldrevet anthem, i stand til å rive ned vegger og riste arenaer, med en minst like storslagen musikkvideo til, regissert av Neal Walters.

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "THE VOID" HER
SE MUSIKKVIDEOEN TIL "PREY" HER

"Reverence" har blitt til i kjølvannet av en rekke tragiske hendelser som bandmedlemmene har måttet gå gjennom de siste årene, blant annet tapet av to som sto dem nær.

"We took stock of what we had and realized what actually mattered. What we went through was horrendous", forteller McCall. "I hope Reverence is the kind of album that redefines what people expect of us, in the sense that you can now expect the unexpected. This time around we've taken more risks, and I don't think we've ever sounded more interesting".

"Reverence" er produsert av lydtekniker George Hadjichristou som har jobbet medParkway Drive i lang tid. Albumet blir oppfølgeren til "IRE" fra 2015, bandets aller største suksess til dags dato. I tillegg til McCall, består Parkway Drive av gitaristene Luke Kilpatrick og Jeff Ling, bassist Jia O'Connor, og trommis Ben Gordon. Bandet ble stiftet i Byron Bay i 2002, og har sluppet fem studioalbum, alle via Epitaph: "Killing with a Smile" (2005), "Horizons" (2007), "Deep Blue" (2010), "Atlas" (2012), og "IRE" (2015). Alle fem album har solgt til gull i Australia. I tillegg har bandet sluppet to platina-selgende DVDer, "Home is for the Heartless" fra 2012 og "Parkway Drive: The DVD" fra 2009.

Parkway Drive er kjent verden over for sine mektige live shows, og vender snart tilbake til Europa og Storbritannia for å spille på noen av kontinentets største festivaler, i tillegg til en håndfull egne konserter. 19. juni kommer de til Oslo for å spille på Rockefeller! Mer informasjon om konserten finnes HER, eller på eventet HER. Se full turnéplan HER.

"Reverence" slippes 4. mai 2018 via Epitaph / Playground Music Scandinavia.

"REVERENCE" TRACKLIST:
01. Wishing Wells
02. Prey
03. Absolute Power
04. Cemetery Bloom
05. The Void
06. I Hope You Rot
07. Shadow Boxing
08. In Blood
09. Chronos
10. The Colour Of Leaving

FØLG PARKWAY DRIVE: