Stiftelsen Miljøfyrtårn

Nytt eksklusivt miljøfyrtårn

Pressemelding   •   nov 18, 2013 07:30 CET

Porsche Center Oslo er nylig sertifisert Miljøfyrtårn. Bilforhandleren med de klassiske sportslige bilene tar samfunnsansvar gjennom flere lønnsomme miljøtiltak.

- Porsche er ikke kjent for å ha de mest miljøvennlige bilene, men vi vil gjøre vårt for at driften av bilsenteret skal være så miljøvennlig som mulig.

Administrerende direktør Tomm Erik Ingvaldsen er i en fersk informasjonsfilm klar på at miljøsertifisering både skaper engasjement internt og positive bidrag på bunnlinja.

- Vi har for eksempel gjennom kreativ bruk av lys spart inn både energi og fått et mer spektakulært inntrykk av bilutstillingen på kvelds- og nattestid. Noen av miljøtiltakene vi har innført har redusert kostnader med hele 35%. Miljøfokus i driften gir kort og god mange vinn vinn situasjoner.

Porsche Center Oslo er medlem i Norges Bilbransjeforbund (NBF) og en av mange bilforhandlere og verksteder som gjennom Miljøfyrtårn tar et fastere grep om miljøarbeidet. Direktør i NBF, Per Ragnar Johansen kommenterer utviklingen på følgende måte:

- Vi ser at stadig flere av våre medlemmer får øynene opp for miljøsertifisering. Dette skyldes at de får et godt markedsføringsargument, men like viktig er den gode økonomien i å bli Miljøfyrtårn. De som hittil er sertifisert ser betydelige innsparinger på energiforbruk og renovasjonskostnader. Innsparinger som langt overstiger kostnadene med å bli sertifisert.

Miljøfyrtårn er Norges mest brukte sertifikat for å dokumentere miljøinnsats og vise samfunnsansvar. 4500 virksomheter over hele landet er i dag godkjente Miljøfyrtårn.

Se informasjonsfilm fra Porsche Center Oslo her eller i relatert materialet vedlagt.

Kontaktinformasjon om ønskelig med for ytterligere kommentarer:

Tomm Erik Ingvaldsen (Porsche Center Oslo , tlf. 22 64 49 11 e-post: tomm.ingvaldsen@porsche.no
Per Ragnar Johansen (Norges Bilbransjef rbund), tlf. 95 75 39 39 epost: per.ragnar.johansen@nbf.no

Illustrasjonsbilder og video til fri benyttelse:

Miljøfyrtårn er Norges mest brukte sertifikat for virksomheter som vil dokumentere sin miljøinnsats og vise samfunnsansvar.

Å være Miljøfyrtårn innebærer systematisk arbeid med miljøtiltak i hverdagen. Virksomhetene oppfyller krav og gjennomfører tiltak for en mer miljøvennlig drift og godt arbeidsmiljø.

Miljøfyrtårn har tilpassede krav for ulike bransjer og sertifikatet tildeles etter en uavhengig vurdering. Det leveres årlige miljørapporter og hvert tredje år blir virksomheten resertifisert.

Sertifikatet er anerkjent av myndighetene ved offentlige innkjøp.

Vi kaller det å ta miljøansvar i praksis!