Nord-Lock AS

Øk din kunnskap om bolteforbindelser– ny utgave av Nord-Locks magasin «Bolted» er ute nå!

Pressemelding   •   apr 24, 2013 12:50 CEST

Den ferske mars-utgaven av Nord-Lock-magasinet «Bolted» tar en nærmere titt på utfordringene i forbindelse med setninger. Hovedartikkelen tar for seg hvorfor utviklingen av nye materialer og teknologier har medført at fastgrodde løsninger er i ferd med å bli et vanlig problem som kan forårsake feil i mange forbindelser. Hvis bedriften din leverer noe i myke metaller, komposittmaterialer, polymiester eller har malte overflater, bør dette være obligatorisk lesning!

I dette nummeret besøker vi også Heerema Fabrication Group, et selskap som har fått oppdraget med å bygge en mobil gassplattform. Plattformen, som skal utstasjoneres i den nederlandske delen av Nordsjøen, er en virkelig ingeniørbragd: sterk og stabil nok til å tåle naturkreftene i åpen sjø og likevel så fleksibel at den kan demonteres og flyttes.

I dette nummeret kan du også finne ut hvorfor Mitsubishi Heavy Industries bestemte seg for å kontakte Nord-Lock da de trengte en ny løsning for  å montere sammen komponentene i sine gigantiske gassturbiner, et bruksområde hvor kraftige vibrasjoner er uunngåelige.

Rally-fan? Gå ikke glipp av intervjuet med Thomas Berglund, en deltaker i Dakar-rallyet som gir innblikk i dette legendariske billøpet og de tekniske utfordringene førerne står overfor. Du vil forstå hvor viktig det er at skruer og muttere sitter som de skal.

Og det er ikke den eneste konkurransen Nord-Locks kunder deltar i! Et annet fornøyd team – bestående av unge ingeniører fra Chalmers tekniska högskola i Göteborg – vant «Formula Student Competition», som ble holdt i Storbritannia. Les om hvordan deres en - seter med skrueforbindelser fra Nord-Lock slo 102 andre lag.

I denne utgaven kan du også lære om nok en interessant løsning innenfor Nord-Locks produktportefølje: skiver for stålkonstruksjoner. Dette produktet er spesielt utformet for å passe inn i HV-boltsystemet, som brukes i stålkonstruksjoner i Europa.

Åttende utgave av «Bolted» er tilgjengelig på sju språk: engelsk, tysk, japansk, fransk, kinesisk, svensk og finsk. Besøk www.bolted.com hvis du vil vite mer og laste ned magasinet i pdf-format!

Vi vil gjerne høre hva du har lyst til å lese om i neste utgave. Send oss dine forslag!

Nord-Lock-gruppen
”Vår misjon er å beskytte menneskeliv og verdier ved å sikre verdens mest krevende applikasjoner. Nord-Lock-gruppen ser frem til å være din partner innen sikring av bolteforbindelser.”

Din pålitelige partner:

Nord-Lock-gruppen er en verdensleder innen boltsikringssystemer. Vår unike kombinasjon av innovative produkter og ekspertise gjør at vi kan løse de mest krevende utfordringer innen bolteforbindelser. Våre erfarne ingeniører og eksperter innenfor sikring av skruforbindelser kan hjelpe deg med alt fra kilelåsningsteknologi til Superbolt-tensioner for tilstramming, slik at du kan få sikker og effektiv forbindelse.

Nord-Lock har flere tiår bak seg med dokumentert suksess i store industrier som olje og gass, energi, transport og gruvedrift. Vi er stolte av å kunne levere pålitelige løsninger av høy kvalitet som hjelper til i hverdagen for ingenører innenfor design, montører og vedlikeholdspersonell, og sist men ikke minst selskapene med å forbedre bunnlinjen sin.

Produksjonsekspertise:

Nord-Lock-gruppen har topp moderne produksjonsanlegg i Sverige, Sveits og Nord-Amerika. Vi er i stand til å oppfylle kundenes behov raskt og med høyeste kvalitet, siden vi vet at dette er viktig for kundene våre.

Nord-Locks Production System inkluderer grundig intern testing og full sporbarhet. Våre produkter er blitt sertifisert av flere uavhengige institutter, inkludert AbP, ABS, DIBt, DNV og TÜV.

Vår globale kjede av tjenester:

Verktøyene som er tilgjengelige gjennom Nord-Lock Performance Services, skaper verdi under gjennomføringen av et prosjekt og sikrer at løsningene dine betaler seg mange ganger. Vi assisterer deg i designfasen med simuleringer og tester, dessuten hjelper vi deg med å sikre vellykkede operasjoner over tid med støtte på stedet og fjernundervisning på produkter.