Vann spa, hotell och konferens

Ökade insatser mot Norge

Pressemelding   •   apr 29, 2013 09:30 CEST

Fler och fler norska företag lägger sina konferenser i Sverige. Tal från Tillväxtverket i Sverige visar att mer än 100 000 reser till Sverige för konferenser och möten 2011. Och trenden fortsätter att öka.

Det korta reseavståndet, den höga standaden och möjligheten till aktiviteter och teambuildning i kombination med det låga priset är starka argument för resandet.

De norska företagen sparar i snitt 15-18% på att få tillbaks momsen.

Med vårt läge drygt  en timma från svenska gränsen och våra aktiviteter till havs med allt från skaldjurssafari, fisketurer till champagne och ostronprovning är den norska marknaden oerhört viktig för oss. Att vi nu förstärkt upp vår säljavdelningen med ytterligare en person som arbetar mot Norge känns med tanke på dessa siffor helt riktigt, säger Thomas Liås Försäljningschef på Smögens Hafvsbad.

Checka in. Andas ut. Vann är ett fyrstjärnigt hotell, miljöcertifierat och Svanenmärkt, med 151 dubbelrum och 5 sviter. Flera av dubbelrummen kan göras om till familjerum och 8 rum är handikappanpassade. Hotellet är vackert beläget i ett naturreservat vid Gullmarsfjorden. Gullmarn är Sveriges enda tröskelfjord med ett på många sätt unikt marint liv och den har därför blivit utsedd till marint skyddsområde. När du har checkat in och ställt ner ditt bagage rekommenderar vi att du antingen klär på dig och går ut – den närmaste omgivningen bjuder på väldigt mycket som är värt att se – eller klär av dig och går ner till vårt spa. Här finns ovanligt mycket som talar för att du kommer att trivas.