The Body Shop

Økologisk Tea Tree fra Kenya - The Body Shops redning mot uren hud

Pressemelding   •   jul 13, 2016 14:37 CEST

Alle kjenner følelsen av å våkne opp med uren hud. Vi vet også godt at man ikke alltid vokser fra seg kviser i ungdomstiden. For noen er dette en kamp som dukker opp, også i voksen alder – akkurat når du minst forventer det!

Det du trenger er våre superhelter med 100% økologisk tea tree-olje for å vinne kampen mot urenhetene! Reisen mot ren og frisk hud starter med grundig research på hva som gjør at fienden slår til, og en plan på hvordan du skal komme under huden på̊ dem.

Kunnskap er makt, og ved å forstå̊ hva som forårsaker urenheter, kan man rette seg effektivt mot fienden. Enten huden din trenger øyeblikkelig hjelp, eller mer langvarig pleie vil våre superhelter komme til unnsetning: Tea Tree Anti-Imperfection Daily Solution, Tea Tree 3-in-1 Wash.Scrub.Mask og vår ikoniske Tea Tree Oil.

TEA TREE ANTI-IMPERFECTION
DAILY SOLUTION

Vår 100% økologiske Community
Trade Tea Tree-olje er basen i vår nye Anti-Imperfection Daily Solution. Den inneholder akkurat riktig mengde for å kunne brukes i hele ansiktet, hver eneste dag. Resultat er et lett, effektivt og absorberende serum.

KR. 219,-

50 ML

3-IN-1 WASH.SCRUB.MASK

Et fantastisk multitasking-produkt! Denne rensen inneholder skummende kaolinleire, vulkanske mineraler og Community Trade tea tree-olje som tar knekken på̊ tette porer, sorte prikker og fet hud. Denne er perfekt for de som er utsatt for fet hud og urenheter.

KR. 169,-

125 ML

TEA TREE OIL

Ikoniske Tea Tree Oil er vår originale superhelt og har den høyeste konsentrasjonen av eterisk tea tree-olje fra Kenya. Påfør den direkte på kviser/ urenheter.

KR. 119,-

10 ML

100% ØKOLOGISK TEA TREE FRA MOUNT KENYA

“Tea tree er en av verdens mest brukte eteriske oljer. Oljen er en naturlig, sterk antibakteriell som tar knekken på urenheter. The Body Shops tea tree-olje er konsentrert med rene, økologiske og eteriske oljer som er høstet bærekraftig fra foten av Mount Kenya.”

- Jennifer Hirsch, skjønnhetsbotaniker for The Body Shop

Siden 2007, har vi høstet vår økologiske Community Trade Tea Tree-olje i Kenya. Dette gjør vi i samarbeid med Kenya Organic Oil Farmers Association; et kooperativ på over 550 småskala- bønder som holder til i området Mount Kenya nasjonalpark. Vår historie med handel i Kenya har også ledet til et samarbeid med Fauna & Flora International, der vi jobber med Pejeta Conservancy for å gi 500 familier i Mount Kenya-området tilgang til rent vann.

Vi tilbyr utdannelse og trening i bærekraftige jordbruksmetoder slik at de lokale bøndene selv kan drive sine gårder miljøvennlig og bærekraftig i årene som kommer. Sammen med våre samarbeidspartnere har vi plantet over 5000 frø for å styrke det biologiske mangfoldet rundt elvene i området. Dette gir nye inntektskilder for lokalbefolkningen som igjen bidrar til å redusere den ulovlige jakten på de utryddningstruede nesehornene i området.

Om The Body Shop

The Body Shop er et globalt skjønnhetsmerke som ble grunnlagt i Brighton, UK i 1976. The Body Shops visjon er å skape en positiv endring i verden gjennom å tilby produkter som er inspirert av det naturlige, produkter av høy kvalitet og ikke minst gjennom en etisk forsvarlig og bærekraftig produksjon. The Body Shop gikk i bresjen for at forretningsdrift kan og skal være en kilde til noe godt. Etter at The Body Shop ble kjøpt av L’Oréal i 2006 kunne visjonen oppskaleres. The Body Shop har nå over 3000 butikker fordelt på 60 land.

Om Enrich Not Exploit™

Enrich not Exploit™ er The Body Shops banebrytende, globale CSR-strategi. Denne strategien ligger til grunn for hver eneste del av The Body Shops virksomhet og støtter opp om The Body Shops målsetning om å bli et av verdens mest etiske og miljøvennlige globale selskaper.

Den nye CSR-strategien omfatter de etiske prinsippene The Body Shop er bygget på og er et omfattende program av globale aktiviteter og spesifikke mål som berører hver eneste del av selskapet. Under hver og en av CSR-strategiens tre underområder – mennesker - produkter – planeten – har The Body Shop satt seg målbare, spesifikke mål som skal oppnås I løpet av 2020 og som stiller selskapet til ansvar for å levere.

Enrich not Exploit™ - It’s in our hands

The Body Shop i Norge

The Body Shop ble etablert i Norge i 1987. I Norge har vi for tiden ca. 50 butikker fra Alta i nord til Kristiansand i sør. Aktivisme og frivillig arbeid har alltid vært og er fortsatt en viktig del av The Body Shop, også i Norge. Blant annet kan hver enkelt medarbeider benytte tre timer i måneden til frivillig arbeid og få dette dekket av arbeidsgiver. De siste årene har The Body Shop i Norge bidratt med frivillig arbeid for TV-aksjonen, Røde Kors, Frelsesarmeen med flere.