NOVASOL AS

Ønsker oss flere utleiehytter

Pressemelding   •   feb 14, 2011 13:49 CET

Hvis eierne heller kan tenke seg å leie ut i 10-12 uker i året, vil vi gjerne ha kontakt med dem. Det sier Torbjørn Fredman, leder for utleiefirmaet Novasol i Skandinavia, til Newswire.

Han har allerede avtale med om lag 2.000 norske hytteeiere, men ønsker et enda bredere tilbud for å møte etterspørselen fra turister som drømmer om norsk hytteferie.

En avtale med oss fjerner den usikkerheten mange opplever når de skal leie ut. Blant annet garanterer vi at eier får betalt ved avbestilling senere enn 28 dager før ankomst. Samtidig vil hytta inngå i et bredt markedsføringsapparat med kataloger, internettsider og kampanjer, forteller Fredman.

Novasol ønsker seg hytter av ulik størrelse, standard og geografisk plassering, men best utleie oppnås med beliggenhet nær sjø og fjord eller i høytliggende fjellområder nær alpinanlegg.

– Vi har etablert egne salgsopplegg som knytter seg spesielt til panoramautsikt, fiske, barn og alpint. Å komme inn under ett av disse konseptene øker mulighetene for høy utleie, og gjør det mulig å rette markedsføringen mot bestemte grupper.

NOVASOL A/S og dansommer A/S udgør NOVASOL Gruppen med hovedkvarter i Hellerup, Danmark. NOVASOL Gruppen har datterselskaber i 9 europæiske lande, inklusiv 40 servicekontorer i Danmark og resten af verden, og beskæftiger mere end 1.500 permanente og midlertidige medarbejdere. Med 30.000 feriehuse i 24 europæiske lande er NOVASOL Gruppen den største europæiske udbyder af feriehusudlejning. I 2009 sendte NOVASOL Gruppen 1,3 millioner personer på ferie. NOVASOL og dansommer er en del af Wyndham Worldwide (NYSE: WYN).