Nyhetstips

Offisiell nyåpning av Holmenkollen Restaurant

Pressemelding   •   nov 17, 2010 16:22 CET

Torsdag 18. november kl. 19:00 innvies nyoppussede Holmenkollen Restaurant. Eiendomsspar, ved Christian Ringnes, inviterer til fest, og på gjestelisten står både finanselite, kjendiser og politikere. Med byens beste utsikt som ramme skal de få nyte det beste restauranten har å by på av mat, vin og underholdning. – Festen blir som et vorspiel til ski-VM, forteller Ringnes før åpningen.

Rundt 400 personer vil delta på festen.

- Gjestene vil få en smak av Holmenkollen, de skal få oppleve et bredt utvalg av det vi har å by på, forteller Anders Ellburg, kjøkkensjef og driver av restauranten. – Vi lager mat med kjærlighet og høy presisjon, og gleder oss til å by på kjøkkenets goder.

Oddvar Brå avduker skulptur – hyllest til skikvinner
Under festen skal skulpturen Ski Queen, laget av Israelske Zadok Ben-David, avdukes av Oddvar Brå. Skulpturen skal fremheve kvinnelige skihelter, og er laget på oppdrag fra Christian Ringnes for å hylle kvinner i skiidretten. Restauranten er allerede utsmykket inne, med bilder av Skidronningene tatt av Morten Krogvold. De fotograferte er Berit Aunli, Liv Grete Poiree, Tora Berger, Marit Bjørgen, Therese Johaug, Kari Traa, Stine Brun Kjeldaas, Anette Sagen, Anette Bøe, Bente Skari, Stine Lise Bratsberg, Andrine Flemmen og Ragnhild Myklebust .

- Holmenkollen Restaurant har blant annet fått en av Norges beste terrasser for after-ski, designet og inspirert av alpelandsbyene i Sør-Europa, forteller Christian Ringes.

Det var Ringnes’ oldefar som var med på å tilrettelegge for økt bruk og tilgjengelighet av naturområdene i Holmenkollen på slutten av 1800-tallet.

- Jeg har derfor et ekstra sterk eierskap til restaurant, som et naturlig sted for gode opplevelser her oppe i Holmenkollen; vinter-Norges viktigste knutepunkt, avslutter Ringnes.

Spektakulært fyrverkeri
I tillegg skal kvelden avsluttes med et gigantisk fyrverkeri. I 22-tiden vil ikke bare gjestene, men også hele Oslo by, få oppleve et spektakulært fyrverkeri over Holmenkollåsen.

- VM-feberen er over oss, dette er en naturlig start på folkefesten som vil prege byen gjennom vinteren, avslutter Ringnes.

Eiendomsspar AS kjøpte restauranten i 2000, og i 2004 ble renoveringsarbeidet startet. Restauranten har gjennomgått en betydelig oppussing og fornying. Det har tatt seks år å sette den i stand, og det er investert mer enn 15 millioner kroner i prosjektet. Blant nyvinningene er en stor helårs utendørs terrasse.

For mer informasjon:

Christian Ringnes, Adm.dir. Eiendomsspar AS, 905 99 121, cr@eiendomsspar.no

Anders Ellburg, Kjøkkensjef og restaurantdriver, 952 32 806, aellburg@online.no

Pressekontakt: Christine Eiken, 41 69 17 16 og Karette Wang Sandbu, 41 46 46 24

Holmenkollen Restaurant
Holmenkollen Restaurant sto ferdig til å ta i mot gjester i 1892 og gikk under navnet Holmenkollen Sportsstue, på folkemunne kalt ”sporten”. Eiendomsspar AS kjøpte restauranten i januar 2000. I 2004 startet jobben med å sette restauranten tilbake i sitt opprinnelige utseende. Restauranten har fått en total overhaling innvending og fremstår i dag i ny prakt.

Fakta om Eiendomsspar
Eiendomsspar AS er et av Norges ledende eiendomsselskaper. Forretningsidéen er å eie, utvikle og foredle kontor-, butikk- og hotelleiendommer for utleie. Høy kvalitet på eiendommene, førsteklasses beliggenhet og en driftsfilosofi fundert på service og profesjonalitet har gitt Eiendomsspar en sterk posisjon i eiendomsmarkedet. Samlet eier og forvalter Eiendomsspar et utleieareal på 1.210.000 kvm med leieinntekter på kr 1.450 mill. (inkl. deleide eiendommer på 100% basis).