solfaktor.no

Og vinneren av 100.000 kroner er.....

Pressemelding   •   mai 09, 2016 14:15 CEST

Den store reisekonkurransen er avsluttet. Juryen har lest, diskutert, smilt, kranglet litt og definitivt drømt seg bort. Tusenvis av bidrag er vurdert, 60 bidrag gikk til semifinalen, 9 bidrag var med i selve finalen og endelig: Vinneren av 100.000 kroner er....

Andrew Silverwood kommer småløpende og smilende mot oss. Det har han all grunn til for han er kåret til vinneren av tidenes store reisekonkurranse. Temaet for konkurransen var: Vinn en reise for deg og dine venner til en verdi av 100.000 kroner. Kravet for å være med var at du sendte inn en beskrivelse av din drømmereise og fortalte hvem du ville ta med på turen.

- Jeg kan fortsatt ikke tro det, sier Andrew. Jeg ble helt stum, hadde bare lyst til å gi mannen som ringte en klem. Andrew var på vei fra jobb for å hente barna i barnehagen da han fikk den hyggelige telefonen fra Solfaktor. - Fortsatt har det ikke gått helt opp for meg, sier han, jeg som aldri vinner noen ting. Det er samboeren min som har all flaksen. Men det hjalp kanskje at hun satt ved siden av meg da jeg sendte inn bidraget.

Solfaktor fikk inn tusenvis av bidrag, forteller Torbjørn Larsson-Fremberg. Det har vært litt av en jobb å lese gjennom alle sammen. Mange drømmer om sydhavsøyer. Thailand og Australia er store favoritter og det samme gjelder New York som kom svært høyt på listen. At de nære og for mange velkjente reisemålene Gran Canaria, Mallorca og en del greske øyer fikk så mange stemmer i en sånn konkurranse overrasket og gledet oss, sier han. Folk vil tydeligvis tilbake til steder de har vært før. Forskjellen fra tidligere reiser er kanskje at drømmen inneholder litt mer luksus.

"Vi vil fange verdens beste bølger i surfeparadiset Bali, vi vil besøke Monkey Forrest i landsbyen Ubud, vi vil oppleve Balis kultur og beundre noen av deres vakre templer, vi vil gå den fire timer lange vandringen til Sekumpul Waterfall på nordsiden av øya...." Det var disse drømmene Solfaktor tilslutt falt for da vi kåret vinneren.

Med seg på reisen tar Andrew (33) med samboer Cecilia (28) og deres 2 barn. Vennene Malin (31) og Bertil (33) og Cecilias foreldre Marita (53) og Joakim (50) blir glade medreisende. Solfaktor møter dem alle sammen i Gøteborg. - Jeg skal gjøre yoga i Ubud, sprudler mamma Marita og barna kan sitte på brettet mens vi padler SUP. - Jeg vet at det finnes noen bra klipper på Bali, sier Andrew, så klatreskoene blir definitivt med i bagasjen for jeg elsker å klatre.

Det er en aktiv gjeng som snart skal ut på reise. Første gang engelske Andrew møtte sin samboer Cecilia var på en vingård i Australia. Den gangen var de på hver sin lange reise med et litt for stramt budsjett. For å tjene penger underveis skaffet de seg strøjobber. - Jeg syntes den svenske jenta pratet altfor mye, sier Andrew. Kunne hun ikke være litt stille, bare sånn at det gikk an å ha en sammenhengende tanke i hodet i mer enn et halvt minutt. Cecilia var heller ikke spesielt sjarmert av den litt alvorlige engelskmannen. Det var ikke før lenge etterpå, da de tilfeldigvis møttes igjen på en strand et helt annet sted i verden, at de fant tonen. Dette er 7 år og 2 barn siden. Andrew har flyttet til Gøteborg, lært seg svensk, han er ikke så alvorlig lengre og den pratsomme kjæresten er fortsatt like pratsom.

- Når reiser dere og hvor lenge vil dere være borte, lurer vi i Solfaktor på?

- Jeg har lyst til å være borte lenge, sier Andrew. Tenk så fantastisk om vi bor billig så kan vi nyte livet på  Bali i flere måneder.

- Jammen jeg har ny jobb, kommer det fra mamma Marita, to - tre uker går fint, men jeg kan jo ikke...

... og der fortsetter diskusjonen da vi forlater den glade gjengen i Gøteborg. Vi i Solfaktor kommer til å følge dem via sosiale medier og vi gleder oss nesten like mye som dem til reisen.

Solfaktor er en turoperatørvirksomhet som selger pakkereiser med lavprisfly i kombinasjon med hotell. Som pakkereisearrangør er Solfaktor medlem av Reisegarantifondet. Solfaktor er i tillegg en av Nordens største og mest brukte søkemotorer for feriereiser. Fly, hotell, leiebil, charter og egne solfaktor pakkereiser - solfaktor.no samler reiser fra Norges ledende reisearrangører og gjør det enkelt å sammenligne og lett å velge riktig. solfaktor.no er en av merkevarene hos REISEGIGANTEN AS.

REISEGIGANTEN AS er en av Skandinavias ledende reiselivsaktører og ble etablert i 2000. Selskapet eier flere sterke varemerker i det skandinaviske reiseliv, mest kjent er destination.se, restplass.no, sistaminuten.se og afbudsrejser.dk. Selskapet har i tillegg sin egen turoperatørvirksomhet, Solfaktor, i Norge, Sverige og Danmark. REISEGIGANTEN AS teller idag ca 50 ansatte med hovedkontor i Oslo.