Creative Elv8ion

Oh, hvilket party! Ny fest- og event-app hjelper alle som vil fikse festen selv!

Pressemelding   •   jun 20, 2011 01:40 CEST

De fleste liker å gå på fest. Betydlig færre vil planlegge og organisere de. Med PartyM8 (mate) blir det enkelt og underholdende for alle kreative sjeler å planlegge, organisere og budsjettere fester eller events, som videre kan legges direkte ut på Facebook! PartyM8 blir din “beste kompis” som holder orden på alt som behøver gjøres og gir smarte tips for å skape en uforglemmelig opplevelse til dine virkelige kompiser.

Forskjellig fra andre planleggingsverktøy er PartyM8 utbygget i et 3D-miljø, og gir en herlig følelse, stemningsmusikk og grafikk som man tidligere bare har kunnet finne i spill. Appen guider steg for steg og hjelper til med å planlegge festen/eventets innhold, og fordeler budsjettet over omårder som mat, drikke og underholdning - alt etter ditt ønske. I en oppgradert versjon som kommer innen kort tid, planlegges det å kunne bestille taxi, take-out, samt å få tips til konserter og happenings i den byen man er i. PartyM8 slippes i App Store 25/5 og lanseres med en releasefest på flotte La Belle sentralt i Oslo.

PartyM8 inngår i AppM8’s som er en serie interaktive applikasjoner som hjelper tilværelsen uansett privat eller yrkesmessig. Disse kommer til å lanseres i 2011 og 2012 og bygger på samme pedagogikk, opplegg og spillfølelse som PartyM8.

En av opphavsmennene til idéen, David Tivemark, sier:
“Min erfaring fra fest og eventarrangement, er at det vanskelige er å finne det man trenger og samtidig kunne beholde oversikten på et enkelt vis og også passe på budsjett og deadlines. Derfor er PartyM8 og alle AppM8’s utbygget for å forenkle det slik at brukeren kan fokusere på rett ting til rett tid, og samtidig være underholdt!”.

PartyM8 er frukten av et unikt Skandinavisk samarbeid med aktører fra Oslo, Kjøbenhavn og Malmø. Bak prosjektet står 7m Consulting, Sharma Consulting, By Glantz og Frost Software. Sistnevnte er et Oslo-basert programvare- og spill-selskap som tidligere har sluppet flere spill for iPhone og Android. Øvrige inblannede har stor erfaring innen utdanning, salg, coaching, lederskap, samt arrangering av større events og messer.

PR-film til PartyM8: www.creative-elv8ion.com/partym8