FMC Technologies

Olje- og energiminister på besøk hos FMC Technologies

Pressemelding   •   jan 09, 2014 08:04 CET

Norges Olje- og energiminister, Tord Lien, hadde sammen med representanter fra Olje- og energidepartementet og styret i Norsk Industri Olje og Gass møter i forbindelse med besøket.

Rasmus Sunde, administrerende direktør i FMC Kongsberg Subsea deltok i møtene og hadde temaet ”internasjonal virksomhet med hovedkvarter på Kongsberg” på sin agenda. Han innledet også diskusjoner rundt konkurransevilkår og rammebetingelser på norsk sokkel.

I tillegg til møter og gode diskusjoner fikk de besøkende også en omvisning i lokalene og i verkstedene.

FMC Technologies er en verdensledende leverandør av systemer og løsninger til olje og gassproduksjon på havbunnen. Dette inkluderer subsea trær, kontrollsystemer, manifolds, tie-in systemer osv. Bedriften består av omtrent 18.400 ansatte og har 30 produksjonsfasiliteter i 16 land. I samarbeid med våre kunder utvikler vi teknologi for å realisere oljefeltenes fulle potensiale. Vi har også en egen kundestøtteavdeling som hjelper våre kunder med å utnytte sine oljefelt optimalt.