Nyhetstips

Omsetningsrekord for CMC Markets i november

Pressemelding   •   des 03, 2009 13:08 CET

Antall CFD-handler hos CMC Markets endte på 88 000 i november, som ligger tett opptil rekorden. Omsetningen fortsatte å stige til 25 milliarder kroner i norden, som er det høyeste nivået noensinne. I overkant av 1/3 av det totale volumet er omsatt av norske kunder.

– Denne trenden har vi sett i hele høst. Omsetningen øker og den gjennomsnittlige størrelsen per handel er nå 280 000 kroner, sier Nicolay Eger, sjef for CMC Markets i Norge.

At omsetningen fortsetter å øke, avhenger av at handelen i gull, olje og valuta utgjør en større del av totalen. Faktisk utgjør råvarehandelen hele 10% av den totale omsetningen, den høyeste andelen noensinne. Derimot har vi sett at mange beveger seg fra enkeltaksjer over til de store internasjonale indeksene. I november lanserte CMC Markets også en ny webbasert handelsplattform som har bidratt til økningen.

– Den ny plattformen gjør CFD enda mer tilgjengelig, og på sikt tror vi at det kommer til å bidra til både flere handler og større volum. Målet er at handel i CFD skal utgjøre 20 prosent av omsetningen på Oslo Børs.

Topp 10 i % av antall CFD handler

• CHF/NOK
  • EUR/JPY
  •