Oslo Business Forum

Oslo Business Forum og Kreftforeningen gir frivillig en opplevelse for livet

Pressemelding   •   okt 24, 2016 12:05 CEST

Harald Dyskeland, en frivillig bidragsyter gjennom en årrekke, får en opplevelse for livet den 17. november når han får spise lunsj med sin store helt Sir Alex Ferguson. Muligheten kommer som et resultat av et samarbeid mellom Oslo Business Forum og Kreftforeningen.

- Jeg er i sjokk. Det har ikke helt gått opp for meg enda. Jeg ble veldig satt ut, forteller hovedpersonen Harald Dyskeland.

Harald Dyskeland har vært en frivillig bidragsyter for Sandnes Ulf gjennom en årrekke. En real arbeidskar som alltid stiller opp for klubben, enten om det er i ukedager eller i helger i forbindelse med kampene. I sommer fikk Dyskeland påvist kreft og har siden det vært gjennom en tung periode. Oslo Business Forum og Kreftforeningen ønsket å gi den lokale helten en oppmerksomhet i hverdagen.

-Det er to grunner til at vi gjorde dette. Først og fremst har vi som tidligere fotballspillere i Follo FK sett hvor mye ildsjeler betyr for norsk fotball. I tillegg har vi personer som står oss meget nært som er rammet av kreft. Vi ønsket å gi noe tilbake, forteller Christoffer Omberg, daglig leder i Oslo Business Forum.

Den store overraskelsen ble avslørt for en intetanende Harald Dyskeland under Sandnes Ulf-match mot Ull/Kisa den 16. oktober. Beskjeden fikk Harald gjennom en videohilsen fra Ole Gunnar Solskjær som kunne meddele at Dyskeland fikk spise lunsj med Sir Alex Ferguson den 17. november i forbindelse med arrangementet til Oslo Business Forum.

-Vi synes at det var svært givende å kunne gi denne overraskelsen til Harald fordi vi så hvor mye det betydde for han. Reaksjonen til Harald når han fikk meddelt overraskelsen ble fanget på kamera og har i senere tid blitt en viral hit med nesten 100.000 visninger på under en dag, forteller Marius Røed Wang, markedsansvarlig i Oslo Business Forum

Lunsjen finner sted under Oslo Business Forum som går av stabelen den 17. november i Oslo konserthus.

Oslo Business Forum er en årlig næringslivskonferanse innen ledelse som arrangeres for første gang 17. november i Oslo konserthus. Under temaet ”Leading to Change” kommer blant annet Sir Alex Ferguson som skal holde foredraget ”Creating a Winning Organization for the Long-Term”.