Otera

Otera styrker satsingen på telecom

Pressemelding   •   jan 14, 2016 09:01 CET

Som følge av stor vekst og mange planlagte oppdrag i 2016 og 2017, søker Otera etter nye medarbeidere til flere sentrale stillinger i telecomselskapet Otera XP.

- Vi planlegger å styrke laget med opptil 20 personer i inneværende år. Vi vil etablere fiber som et eget satsingsområde og ønsker å øke kapasiteten på montasje. I tillegg har vi behov for å styrke den operative ledelsen i selskapet, forteller adm. dir. Ørjan Rolness, i Otera XP.

Blant stillingene som nå lyses ut er prosjektsjef, flere prosjektledere, kvalitets- og HMS leder, logistikkansvarlig, anleggsledere og flere montørstillinger. Les mer om stillingene og søk her

Regionale kontor

Otera planlegger å bygge opp regionale team i storbyene Trondheim, Bergen, Stavanger, Kristiansand og Oslo, og ser særlig etter personer med lang erfaring i bransjen.

- Vi ønsker folk som er selvgående og erfarne, aller helst fra arbeid hos de store teleoperatørene. Samtidig må de være initiativrike, interessert i å finne morgendagens løsninger og tørre å utfordre. Vi har store planer for de neste årene og trenger flere som kan bli med å løfte selskapet fremover, sier Rolness.

Blant bransjens raskest voksende

Otera XP er blant bransjens raskest voksende telecomselskap. Fra å starte med 5-6 ansatte i 2004 har selskapet økt antall ansatte til rundt 50 i dag, og i 2015 hadde Otera XP en omsetningsvekst på 40 prosent. Etter å ha inngått avtaler med Norges største teleoperatører, TeliaSonera og Telenor, ser vekstraten ut til å fortsette.

- Nå har vi fokus på å sikre en god og profesjonell håndtering av de forpliktelsene vi har. Samtidig har vi store ambisjoner og planer om fortsatt vekst i årene som kommer, sier Rolness.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

For ytterligere informasjon, kontakt:
Administrerende direktør i Otera XP, Ørjan Rolness, mobil: 45 39 28 70, e-post: orjan.rolness@xp-m.no

Telecom:

Innen telecom leverer Otera komplette leveranser fra planlegging til idriftsetting. Telecomselskapet Otera XP AS innehar elektro-, radio- og byggteknisk kompetanse og leverer entreprenørtjenester rettet mot mobilnett og radiolinjer. Selskapet ble etablert i 2004, har ca. 50 ansatte og hovedkontor i Oslo. Otera XP leverer tjenester til blant annet Netcom, Telenor, Nødnettet og Huawei.

Om Otera:

Otera bygger, drifter og vedlikeholder teknisk infrastruktur i Norge og Sverige. Kundene er offentlige og private virksomheter innenfor elkraft, samferdsel og telecom. Otera består av fire selskap med til sammen ca. 430 ansatte, og er eid av Agder Energi, Norges fjerde største energiprodusent.

For ytterligere informasjon: www.otera.no