Color Line

På SuperSpeed 2 kan du "leke" deg gjennom bilkøen i sommer

Pressemelding   •   jul 03, 2012 10:12 CEST

Nå er det slutt på kjedelig venting i bilen før ombordkjøring på SuperSpeed 2 i Larvik! Color Line har hatt et ønske om å gjøre ventetiden på kaia mer behagelig for de små, og har derfor bygget et nytt lekeområde i 2. etasje i terminalbygget. Her finnes både sklie og klatrevegg for barna, i tillegg til massevis av sitteplasser for foreldrene.

I tillegg til lekerommet i terminalen, er det også installert et identisk lekeområde i The Bluefins’ Lounge & Bars om bord på SuperSpeed 2- Målet med lekerommene er at familier skal ha en topp reise fra start til slutt, forteller Claus F. Vidum, Salgs- og markedssjef for SuperSpeed 2 i Larvik.

Et tilsvarende lekerom finnes allerede om bord på SuperSpeed 1. Color Line mottok ShipPax Award 2011 for lekerommet, som er bygget med vegger av glass, hvor den ene glassveggene er laget som en klatrevegg slik at foreldre kan følge med mens barna klatrer og leker. ShipPax Award ble lansert i 1999 som et middel for å stimulere innovative løsninger, samt å fremme bemerkelsesverdige designdetaljer på nye ferger, RoRo- og cruiseskip.

Color Line AS er Norges største og et av Europas ledende cruise- og transportrederier med ca 2 600 årsverk i fire land. Årsomsetningen er rundt 4,7 milliarder kroner. Årlig reiser over 4 millioner personer til og fra Norge med selskapets skip, hvorav halvparten er utenlandske gjester. Selskapet transporterer nærmere 900 000 personbiler og ca 170 000 trailere. Etter en strategisk reorganisering i 2008, har rederiet i dag en operasjonell flåte på seks skip, og opererer fire internasjonale fergelinjer mellom sju havner i Norge, Tyskland, Danmark og Sverige. Color Line har i perioden 2004 - 2008 investert 7,5 mrd NOK i nye skip og konsepter.  Selskapets visjon er å bli Europas beste innen cruise og transport.