Nyhetstips

Påminnelse: Industri Energi Landsmøte 2010

Pressemelding   •   okt 06, 2010 10:20 CEST

LO - forbundet Industri Energi inviterer media til sitt landsmøte i tidsrommet 11. til 14. oktober på Folkets Hus, Youngstorget i Oslo.

Industri Energi er blant LOs største forbund med 55 000 medlemmer. Forbundet organiserer ansatte i norsk offshorevirksomhet og i landbasert industri og næringsliv i hele landet.

250 delegater fra en rekke bransjer og virksomheter samles disse dagene i Oslo for å vedta forbundets politikk innen industri, energi, møbel, farmasi og annen ferdigvareindustri.

Viktige tidspunkter: Mandag 11. oktober:
Kl.       13.00   Landsmøtet åpner
Kl        13.40   Utdeling av Arthur Svenssons Internasjonale pris
Kl        14.10   Forbundsleder Leif Sande, åpningstale

Blant inviterte innledere under landsmøtet er statsminister Jens Stoltenberg, næringsminister Trond Giske og LO-leder Roar Flåthen. Se program for disses innledninger.

Arthur Svenssons internasjonale pris for faglige rettigheter
For første gang deler Industri Energi ut sin nyopprettede pris til personer eller organisasjoner som har gjort en særskilt innsats for å fremme fagforeningsarbeid og faglige rettigheter nasjonalt og internasjonalt. Prisen er på NOK 500.000 og skal deles ut årlig. Juryen har blant annet bestått av tidligere LO-ledere Gerd-Liv Valla og Yngve Hågensen. Jury og prisvinneren vil være tilstede under utdelingen av prisen på åpningsdagen.

Endelig program er vedlagt og på www.industrienergi.no .

Spørsmål i forbindelse med landsmøtet kan rettes til:
Informasjonssjef Martin Steen, mob: 41 57 73 30, mail: martin.steen@industrienergi.no Kommunikasjonsrådgiver Christine Meling, mob 95 19 64 66, mail cmc@industrienergi.no

Meld gjerne din deltakelse til cmc@industrienergi.no

Liveoverføring : Følg også vår direkte overføring av landsmøte via www.industrienergi.no . Vårt nettsted vil også bli kontinuerlig oppdatert gjennom hele landsmøtet.

Om Industri Energi:
Industri Energi organiserer 55 000 medlemmer innen produksjon av aluminium og andre metallproduserende industrier, solenergi, petrokjemisk og farmasøytisk industri, samt møbel og kjøkken. Industri Energi er også den største arbeidstakerorganisasjonen innen olje- og gassindustrien i tillegg til innen glass- og keramiske virksomheter. Videre organiserer forbundet ansatte i miljøbedrifter, vaskerier, renserier, plastbedrifter, fiskefor- og fiskemelbedrifter, og en rekke andre bransjer. Forbundet organiserer medlemmer i et område som står for 80 prosent av norsk eksportverdi.

Vedlegg