Pagero - your financial supply chain network

Pagero inngår strategisk samarbeidsavtale med 2C change

Pressemelding   •   nov 02, 2011 14:34 CET

Pagero og 2C change har inngått en strategisk samarbeidsavtale, der begge parter sammen tilbyr sine kunder avanserte løsninger for hele Order-to-Cash/Invoice-to-Pay-prosessen både for direkte og indirekte materialer. 2C change er en ledende skandinavisk leverandør av SAP tjenester og produkter.

”Takket være denne samarbeidsavtalen kan vi tilby SAP brukere en sky-basert og en helt digital e-fakturatjeneste. Det innebærer også at vi kan tilby miljøvennlig og kostnadseffektiv løsning for både avsendere og mottagere”, sier adm.dir. Joakim Hahne i Pagero Norge.

Fakturautsenderen sender sine fakturaunderlag i samme format som tidligere til Pagero Online som automatisk konverterer underlagene til et format som videresendes til 2C eFaktura-løsning installert hos SAP kunden. Fakturaen valideres og berikes også avhengig av mottakerens ønsker og i samsvar med den norske lovbestemmelsen ”Det gode innkjøp” 2012.

Mottakere som har eFaktura-løsning fra 2C change tar imot alle innkomne fakturaer i avtalt format via Pagero Online, helt uavhengig av hvilket fakturaformat avsenderen sender. Mottageren kan godkjenne, bokføre og arkivere samtlige fakturaer helt automatisk.

Pagero er ansvarlig for arkivering og oppkobling av faktura utsendere, helt uten innblanding av fakturamottakernes IT-avdeling.

”For å imøtekomme de nye bestemmelsene har vi utviklet 2C eFaktura som fungerer svært godt for medarbeidere i økonomiavdelingen og medvirker derfor til å optimalisere faktureringsprosessen både når det gjelder inngående og utgående fakturaer. Løsningen kan fungere som en komplett outsourcing av fakturaprosessen og understøtter alt fra elektroniske fakturaer til print og frankering”, sier konsulentsjef Espen Øvergaard i 2C change. SAP kunder kan dermed enkelt løse denne utfordringen ved implementering av den nye 2C eFaktura-løsningen, slik at lov-pålegg oppfylles, sikkerhet ivaretas og meldingsformidling gjennomføres ut fra eksisterende SAP løsning.

”Vi tilbyr et helhetlig og fremtidsrettet løsningskonsept for elektronisk handel i samarbeid med Pagero, som vil gi SAP kunder effektivitet og konkurransefortrinn”, sier adm.dir. Kristjan Johannsson i 2C change.

Pagero utvikler, markedsfører og leverer cloud services for å kommunisere digitale forretningsdokument, som elektroniske fakturaer og betalinger. Vi tilbyr skalerbare løsninger for små, middels og store firmaer og organisasjoner både globalt og lokalt. Våre kunder har tilgang til Nordens raskest voksende nettverk for enkel, sikker og kostnadseffektiv kommunikasjon med andre firma, uavhengig av økonomisystem. I tillegg samarbeider vi også med andre nettoperatører på markedet samt leverandører av økonomisystem og finansielle tjenester. Vi har kontorer i Gøteborg, Stockholm, Oslo, Helsingfors og Dublin. Les mer på www.pagero.no