KLP

Paleet gjenåpner dørene

Pressemelding   •   sep 01, 2014 14:21 CEST

3. september klokken 12 avdukes storsatsningen i Oslos hovedpulsåre. Etter 16 måneder med stengte dører gjenåpner Paleet som en ny destinasjon for Osloborgere. Karl Johans gate skal nok en gang bli sentrum for kvalitetsbevisste nordmenn.

Paleet åpnet høsten 1990, og fremsto den gang som noe nytt og annerledes i Norge. Dette var Norges første rene high-end shopping arkade etter modell fra kontinentet, og var det første senteret i Norge med en såkalt ”food-court”. Nå har det tradisjonsrike kjøpesenteret gjennomgått en full oppgradering til rundt 200 millioner kroner.

Det anerkjente arkitektkontoret Jarmund/Vigsnæs Arkitekter har i samarbeid med RISS Interiørarkitekter stått for den visuelle forvandlingen av totalt 11.500 kvadratmeter i det verneverdige bygget som en gang på 1800-tallet fikk tilnavnet "Et Paris i miniatyr". Nå skal den kontinentale elegansen tilbake.

- KLP Eiendom er en seriøs og langsiktig eiendomsaktør i Oslo sentrum. Tiden var inne for å gi Paleet et betydelig løft, og derfor valgte vi en totaltilnærming. Vi har stor tro på de investeringer, aktiviteter og initiativ som gjøres i Oslo sentrum. Samlet gjør dette sentrum mer attraktivt for både næringsliv og publikum, sier Gunnar Gjørtz, administrerende direktør i KLP Eiendom.

Den nyoppussede arkaden huser nærmere 30 unike butikkonsepter med hvert sitt kunnskapsfelt innen mote og livsstil: Italiensk skreddersøm, sveitsiske klokker, nisjeparfymer, spesialdesignede smykker, og et håndplukket utvalg av modeller og artikler fra de største motehusene i verden. Hvert eneste produkt på Paleet har blitt valgt ut av bereiste innkjøpere med brennende lidenskap for sine fagfelt. Paleet skal bli en destinasjon med eksklusive produkter man ikke finner alle andre steder i Norge.

- Vi gjorde grundige analyser og studier før vi igangsatte prosjektet på Paleet, sier Ellen Solberg, direktør for kjøpesenterforvaltning i KLP Eiendom. – Oslo er Europas hurtigst voksende storby, med høy kjøpekraft blant både eksisterende og kommende innbyggere. Derfor besluttet vi å forsterke posisjonen på høykvalitets mat, mote og faghandel. Oslos befolkning skal oppleve Paleet som noe nytt og forfriskende, med opplevelser og innhold de er vant til fra andre storbyer.

- Forbruksvanene til det norske folk har forandret seg. Vi reiser mer, vi har blitt mer kresne, og vi forventer høyere kvalitet. Derfor har Paleet satset på virksomheter med en unik fagkunnskap. Vi skal være Oslos ledende destinasjon for høyprofilert mote og faghandel, og gi kunder og besøkende matopplevelser som gjør oss til et foretrukket møtested, sier Øystein Aurlien, senterleder i Paleet.

Spennende matkonsepter
På Paleet vil det åpnes flere spennende og nye serveringskonsepter. Fursetgruppen står for hele seks av disse, med både matpub, en spansk bodega, et pizzeria med vedfyrte steinovner, og Oslos eneste Teppanyaki restaurant i underetasjen. I tillegg kommer både et taqueria og en eksklusiv te-salong i de andre etasjene.

Revitaliseringen av Paleet skal ikke bare bli en fryd for øyet, men gi en smak av et Oslo i utvikling.

For mer informasjon kan du kontakte:
Gunnar Gjørtz, adm.dir KLP Eiendom, tlf 922 17 200
Ellen Solberg, Direktør Kjøpsenterforvaltning i KLP Eiendom, tlf 916 09 764
Øystein Aurlien, Senterleder Paleet, tlf 932 02 156

Kommunal Landspensjonskasse (KLP) er Norges største livsforsikringsselskap. Selskapet leverer pensjons-, finans- og forsikringstjenester til kommuner og fylkeskommuner, helseforetak og til bedrifter både i offentlig og privat sektor, og til deres ansatte. KLP-konsernet har en forvaltningskapital på 442 milliarder kroner.