Just PR

Panasonic forbedrer ytelsen, batterilevetiden og tilkoblingen på robuste nettbrett for helsevesenet og til bruk i felten

Pressemelding   •   aug 08, 2012 16:04 CEST

Panasonic lanserer nå de siste teknologi- og funksjonsoppdateringene for spesialiserte nettbrett for bruk i helsevesenet og ute i felten. Oppdateringene inkluderer forbedret ytelse, batterilevetid og tilkoblingsløsninger i modellene Toughbook CF-H2, som er tilgjengelige fra august 2012.

CF-H2 kommer i to forskjellige modeller utviklet spesielt for å oppfylle behovene til medisinsk fagpersonell i helsevesenet og feltarbeidere i blant annet kraftselskaper. CF-H2 Health er utviklet for at leger og pleiepersonell skal få rask tilgang til pasientjournaler på stedet der behandlingen faktisk finner sted. CF-H2 Health sørger for nøyaktig dokumentasjon av pasientens helsetilstand og medisinering, og bidrar til økt effektivitet knyttet til medisinsk behandling.

CF-H2 Field er utviklet for feltarbeidere som trenger datakraft under alle typer værforhold, samt på trange steder. Med robust og ergonomisk utforming, lang batterilevetid og en skjerm som ikke reflekterer dagslys, er Toughbook-brettet med berøringsskjerm det ideelle verktøy for å få tilgang til program og data selv på de vanskeligste steder. En bærbar løsning i kombinasjon med gode tilkoblingsløsninger bidrar til forbedret arbeidsflyt og produktivitet der feltarbeiderne er i aksjon.

Begge de oppgraderte CF-H2-modellene drives nå av en tredjegenerasjons Intel® Core™ i5-3427U vPro™-prosessor (1,8 GHz, opptil 2,8 GHz med Intel® Turbo Boost Technology) med Intel® HD 4000-grafikk. I tillegg til den nye CPU-en er CF-H2 også utstyrt med en DDR3L RAM-modul med lav spenning og som bruker mindre strøm. Dette gir økt effektivitet og lengre levetid for batteriet. Harddiskkapasiteten er også økt fra 160 GB til 320 GB, med 128 GB SSD som et alternativ.

Kombinerer effektivitet for å øke batteriets levetid
Ved å kombinere tekniske fremskritt fra Panasonic og Intel har man klart å forlenge batterilevetiden til Toughbook CF-H2 med en halv time. Det er oppnådd ved å bruke doble

varmebyttebatterier med høy kapasitet, slik at de som arbeider mobilt kan arbeide i opptil 7 timer (MobileMarkTM 2007, 60 cd/m²) på Windows® 7 uten å måtte lade enheten. CF-H2 lader de to batteriene samtidig, i en rask parallellmodus, og gir raskere ladetid (cirka 3 timer).

Enhetene bruker også teknologien Panasonic Power Management Utilities, som maksimerer energieffektiviteten ved å håndtere energien til alle relevante ressurser som CPU-en krever, avhengig av hver oppgave eller definert etter individuelle brukerprofiler.

Drar fordel fra den nyeste Bluetooth®-tilkoblingen
Begge de nye Toughbook-maskinene er utstyrt med den nyeste Bluetooth® 4.0 Smart Ready-teknologien. Den kobler de som jobber mobilt både raskere og mer effektivt til nettet. Bluetooth® 4.0 (klasse 1) er fullstendig kompatibel med Bluetooth® 2.1. Bluetooth® 4.0 Low Energy gir rask tilkoblingsoppsett og lavere strømforbruk.

I tillegg er begge Toughbook-maskinene utstyrt med en SuperSpeed USB 3.0-port, noe som gjør det mulig med dataoverføring som er inntil ti ganger raskere enn Hi-Speed USB 2.0.

Begge enhetene tilbyr fortsatt en valgfri Ericsson F5521gw HSPA+ (Nedlasting: 21 Mbps)-modul med trådløs tilkoblingsbehandling. Det følger også med en egen trådløs bryter for å slå av og på tilkoblingene, for å bedre driftstiden. På forespørsel kan man få tyverisikring ved å velge den nyeste Intel® AT-teknologien, som kan sette maskinen i beskyttelsesmodus.

Ergonomisk utformet med tanke på mobile arbeidere
CF-H2 er designet for at det skal være mulig å arbeide med en hånd, samtidig som man kan holde enheten med den andre hånden. Med et lett, robust design (ca. 1,58 kg*) og et godt håndtak, beholder den vifteløse enheten en lav overflatetemperatur ved hjelp av et unikt system for varmespredning. Dette er tilgjengelig i modellen "dual touch" (digitaliserer og berøringsskjerm) og modellen med berøringsskjerm.

CF-H2 Health er også designet for enkel desinfeksjon, noe som reduserer risikoen for spredning av infeksjoner fra pasient til pasient. Det vifteløse designet bidrar også til å begrense muligheten for at bakterier spres med enheten. CF-H2 Health har en glatt overflate med forseglede knapper og beskyttede porter. Panasonic har også utviklet et spesielt materiale til kassens overflate som tåler hyppig tørking med alkoholbaserte våtservietter. Et spesielt programvareverktøy er utviklet av Panasonic for å bidra til forbedret desinfisering. Verktøyet kan programmeres til å varsle brukerne om å tørke av og desinfisere enheten etter nærmere definerte intervaller. Desinfiseringen blir deretter automatisk registrert i sykehusets permanente logger.

CF-H2 er fortsatt det tøffeste og mest robuste nettbrettet i sin klasse innen helsevesen og feltbruk. Den er falltestet og beskyttet mot vann, støv, vibrasjon og temperatur, noe som gir den en rangering tilsvarende IP54 og MIL STD 810G.

Den beste skjermsynligheten på markedet
Uavhengig av forholdene passer CF-H2 alltid på at skjermen viser den optimale lysstyrken, både inne eller ute. For å oppnå førsteklasses synlighet bruker CF-H2 en 10,1 tommer stor skjerm med Panasonic-teknologien Transflective Plus. Denne løsningen bidrar til å redusere strømforbruket. Siden det ikke er behov for bakgrunnsbelysning i lyse omgivelser, øker batteriets levetid. Dette resulterer i en massiv forsterkning på opp til 6000 cd/m², tilsvarende Transflective lysstyrke under et 200K lx miljø.

Funksjonalitet som passer til alle formål
For å oppnå maksimal produktivitet må arbeidere kunne utføre en rekke oppgaver, og her er CF-H2 ideell. Valgfrie strekkodelesere er tilgjengelige for å bidra med raskere innhenging av data. For å ta bilder er CF-H2 utstyrt med valgfri autofokus og 3.0 megapiksel kamera med LED-blits. For å kunne benytte lydprogrammer mens de jobber, er CF-H2 utstyrt med en høyttaler i front som forbedrer lyden.

I tillegg til USB 3.0-porten kommer CF-H2 også med en LAN- og en serieport (valgfri USB-port nr. 2 i stedet for LAN-port er tilgjengelig), direkte integrert i enheten for medarbeidere som trenger løsninger for tilkobling av enheter og tilbehør som brukes til datafangst og kommunikasjonsformål.

CF-H2 dekker også alle løsninger når det gjelder å sikre data og innhold på maskinen. Økt sikkerhet og hurtig autentisering av brukere oppnås ved å bruke den valgfrie fingeravtrykkleseren. Det finnes også en valgfri, kontaktfri smartkortleser som er kompatibel med ISO 14443 type A og type B, eller en integrert smartkortleser** som er dekket og forseglet med egen lås for maksimal beskyttelse og sikkerhet.

Forbedret systemoppstart
For å maksimere effektiviteten til helse- og feltarbeidere, inkluderer CF-H2 også Panasonics Quick Boot Manager, som kan redusere enhetens oppstartstid ned til cirka 15 sekunder***.

Kompatibilitet som teller
For å sikre at eksisterende kunder skal kunne bruke eksisterende tilleggsutstyr, er den nye CF-H2 kompatibel med mye av tilleggsutstyret til CF-H1 – blant annet dokkingstasjoner – som bidrar til å gi produktet et stabilt og langt livsløp.

Støttet av enestående service
Enhver Toughbook leveres med en treårsgaranti som dekker maskinvarefeil innenfor utstyrets definerte bruksområde – med 96 timers frist for reparasjoner og fem års garanti på reservedeler.

Tilgjengelighet og pris
CF-H2-serien er tilgjengelig fra august 2012, og starter på EUR 1898 MSRP (eksklusiv moms).

Bilder av begge produktene kan lastes ned på: http://business.panasonic.co.uk/computer-product/panasonic-computer-product-solutions-service-and-downloads/image-gallery

* Avhengig av konfigurasjon
** Kun tilgjengelig på SSD-modell

*** Fabrikkens operativsystembilde med brukerspesifikke Quick Boot-innstillinger, SSD-modell