Panasonic

Panasonic lanserer Toughpad FZ-A1: Android-nettbrett som tåler mer

Pressemelding   •   nov 08, 2011 11:00 CET

Oslo, 8. november 2011 – Panasonic, leder innen robust mobil databehandling, presenterte i dag Toughpad FZ-A1, den første i Toughpad®-serien av Android™-nettbrett for profesjonelle brukere.

Toughpad FZ-A1, med sin 10 tommers skjerm, er ideell for svært mobile arbeidere som jobber utendørs i utfordrende miljøer som flydrift, bygg og anlegg, felttjeneste og sikkerhet. Serien får en mengde arbeidstilbehør som kjøretøysmontering og ergonomisk håndfrihylstre.

Panasonic vil introdusere en 7” nettleser i Toughpad-serien i andre halvdel av 2012.

”Forbrukere har brukt nettbrett i en rekke år uten at dette har fått særlig gjennomslag på arbeidsplassen. Nå kan også brukere innen forretning og industri dra nytte av brukervennligheten og mobiliteten som nettbrett tilbyr. Toughpad tar alle erfaringer fra Toughbook om robust databehandling vi har tilegnet oss siden 1996, og retter det mot nettbrett utformet for arbeidsplassen,” sier Erik Finstad, key account manager Panasonic i Norge.

Hva gjør Toughpad annerledes?

Panasonic Toughpad har fra dag én blitt designet som en serie for profesjonelle brukere. De er svært ulike de eksisterende nettbrettene for forbrukermarkedet.

Robusthet og holdbarhet

Den nye Toughpad-serien er designet for å innfri de samme holdbarhetsstandardene som Panasonics Toughbook-serie med bærbare datamaskiner. Toughpad FZ-A1 har en MIL-STD-810G-rangering for fall fra 120 cm samt IP65-inntrengingsbeskyttelse for motstand mot støv og vann. Toughpad FZ-A1 er også rangert for bruk i ekstreme temperaturer. Du kan dermed trygt bruke den i praktisk talt enhver situasjon.

Bedriftssikkerhet

CPU-en i Toughpad FZ-A1 omfatter en dedisert og inngrepssikker sikkerhetsprosessor som frir opp flerbruks-CPU-kjernen for andre oppgaver. Sikkerhets-CPU-kjernen håndterer programvare- og datakryptering, forbedret VPN, autentisering, klarert oppstart og enhetsbehandling. Dette forbedrede nivået av enhetssikkerhet betyr at Toughpad-serien med SoC (System on a Chip) vil være i samsvar med FIPS 140-2 nivå 2.

Toughpad FZ-A1 tilbyr som standard Bluetooth® v2.1 + EDR, 802.11a/b/g/n Wi-Fi, GPS og valgfritt 3G mobilt bredbånd med nedlastingshastigheter på opptil 21 Mb/s.

Toughpad FZ-A1 har en 10,1” XGA-skjerm med høy lysstyrke som er lesbar i dagslys, og som har kapasitiv multiberøring og antiblendingsbelegg. Mobile arbeidere, i markeder som distribusjonsnettverklogistikk, forsyningssektoren og militæret, kan enkelt se kritiske data og til og med bruke enheten i dagslys.

Toughpad FZ-A1 inkluderer en aktiv digitaliserer som registrerer trykk, retning og hastighet i tillegg til signaturen, slik at dokumentsignering får sterkere rettsgyldig autoritet. Den digitale pennen er også batterifri, og reduserer dermed enhetsvedlikeholdet og den totale kostnaden.

Toughpad FZ-A1 tilbyr 10 timer med fulltidsjobbing. Batteriet kan byttes ut, som sikrer batterioppgraderinger når batteriet er halvveis oppbrukt.

I og med at Toughpad-maskinen produseres av en verdensledende bedrift innen robust mobil databehandling, har de en iboende fordel med arbeidstilbehør fra vårt økosystem av partnere. Dette inkluderer:

• Ergonomiske hylstre og vesker for enhåndsbruk, hele dagen.
  • Robuste strømsystemer.
  • Stativladere, slik at mange Toughpad-maskiner kan lades samtidig mellom skift.
  • Muligheter for kjøretøysmontering.
  • Skjermholdere.

Tjenester

Panasonic tilbyr Toughpad-kunder en rekke profesjonelle tjenester, inkludert prosjektstyring, bildebehandling og settbygging.

Panasonic Toughpad FZ-A1: Velg funksjoner og spesifikasjoner

Toughpad FZ-A1

Operativsystem

Android™ 3.2

Prosessor

Marvell® 1,2 GHz dobbeltkjernet

Lagringsplass

16 GB

Alternativ lagring

Micro SD 32 GB som tilleggsutstyr

RAM

1 GB SDRAM

Skjerm

500 nit, kan leses i dagslys, 10,1” XGA (4:3), kapasitiv multiberøring med antirefleksbehandling og innebygd omgivelseslyssensor

Batterilevetid

10 timer (batteriet kan byttes ut av IT-støtte)

Vekt

970 g

Fallrangering

120 cm

Inntrengingsbeskyttelse

IP65

Temperaturrangering

–10 °C til 50 °C (i drift)

Innganger

micro USB, micro SD, micro HDMI

Kamera

5 MP bak, 2 MP foran

Tilkobling/kommunikasjon

3G, 802.11 a/b/g/n, Bluetooth v2.1 + EDR, GPS-satellitt

Sikkerhetsfunksjoner

Maskinvarenivåsikkerhet, FIPS 140-2 nivå 2 (som SoC-serien), kabellåseport

Mål

266,3 mm x 17,0 mm x 212,0 mm

Prisnivå og tilgjengelighet

Toughpad FZ-A1 vil komme på markedet i løpet av våren 2012 til en anslått utsalgspris på EUR 850 + mva. for standardmodellen og EUR 999 + mva. for 3G-modellen.

Toughpad leveres med tre års garanti.

Du kan lese mer på www.Toughbook.eu.

Mediakontakt:

Jon Amtrup

jon.amtrup@justpr.co.uk

Panasonic Toughpad®

Panasonic Toughpad er bygd for å fungere der andre nettbrett mislykkes. Toughpad er designet for å gi mobile arbeidere tilgang til skydata og -programmer på steder hvor dette aldri før har vært mulig, og vil endre måten organisasjoner tenker på databehandling med nettbrett. I 2010 hadde Panasonic en markedsandel på 65,3 % av det europeiske datamaskinmarkedet for robuste og holdbare notebook-enheter (VDC Research).

Panasonic

Panasonic Corporation er en global leder innen utvikling og produksjon av elektroniske produkter for et bredt spekter av forbruker-, forretnings- og industrielle behov. Selskapet, som er basert i Osaka i Japan, har et rapportert konsolidert nettosalg på 8,69 trillioner yen (EUR 72,65 milliarder) for året som ble avsluttet den 31. mars 2011. Selskapet er børsnotert i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE:PC). For mer informasjon om selskapet og merkevaren Panasonic, besøk selskapets webside på http://panasonic.net/

For mer informasjon, besøk www.toughbook.eu