Just PR

PANASONIC UTVIDER SERIEN AV OVERVÅKINGSKAMERAER MED FEM NYE SIKKERHETSLØSNINGER FOR DØGNKONTINUERLIG OVERVÅKING

Pressemelding   •   feb 25, 2013 13:06 CET

Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU) lanserer i dag fem nye analoge kameraer og domekameraer. De nye kameraene har høy oppløsning (650 TV-linjer), høy følsomhet med ekte dag- og nattfunksjon, og en 16-aksels matrisefargekompensasjon som gir et bredt spekter av naturlige fargejusteringer.

Avansert funksjonalitet er tilgjengelig i den døgnkontinuerlige WV-CF/CW300-serien av fastmonterte domekameraer. Takket være dag- og nattfunksjonen har kameraene svært høy lysfølsomhet som gjør det mulig å ta fargebilder ved så lite lys som 0,08 lx med modellen WV-CF314L/WV-CW324L og så lite lys som 0,15 lx med WV-CF304L/WV-CW304L. Dette henger sammen med lysdiodens rekkevidde for infrarødt lys i de ulike modellene. WV-CF314L har rekkevidde på 20 meter, WV-CF304L har en rekkevidde på 10 meter, WV-CW324L har en rekkevidde på 50 meter og WV-CW304L har en rekkevidde på 20 meter.

I tillegg bruker de fem modellene et infrarødt (IR) kuttfilter som skrur seg av og på for å oppnå større lysfølsomhet i svart/hvit modus. Det gjør det mulig å fange opp hendelser og bilder i fullstendig mørke – ved 0 lx. Det infrarøde lyset brukes til å lyse opp bildene, slik at man oppnår en ”ekte dag- og nattfunksjon”. Sammen med disse funksjonene gir automatisk bakgrunnsfokusering muligheten for raske innstillinger og skarpere bilder.*

Kombinasjonen med dag-/nattfunksjon og det IP 66-godkjente kamerahuset gjør
WV-CW300-serien til det perfekte valget for utendørsinstallasjoner.

Kameraseriene WV-CF300 og WV-CW300 kan fange opp hendelser og bilder etter mørkets frembrudd og når kunstig lys er slått av. Serien er dermed den ideelle analoge løsningen for døgnkontinuerlig overvåkning. Med ekte dag- og nattfunksjon, infrarøde egenskaper og mulighetene for å installere kameraene utendørs, vil du alltid finne en modell som passer enhver utfordring og installasjon.

Besøk business.panasonic.eu for flere opplysninger.

* Automatisk bakgrunnsfokusering er tilgjengelig på WV-CW324L/WV-CF314L

For mer informasjon, bilder osv. kan du kontakte:

Thor-Ivar Guldberg, JustPR
PR-byrå for Panasonic PSCEU
Telefon: +47 95844091
E-post: thor-ivar.guldberg@justpr.co.uk

Om Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)

PSCEU er den europeiske grenen av Panasonic Systems Communications Company, Panasonics globale B2B-avdeling. Målet for PSCEU er å forbedre arbeidslivet for profesjonelle spesialister og øke effektiviteten og ytelsen til organisasjonene deres. Vi hjelper virksomheter med å innhente, behandle og videreformidle alle typer informasjon: bilde-, stemme- og tekstdata. Produktene omfatter PBX-telefonsentraler, dokumentskrivere, profesjonelle kameraer, projektorer, store visuelle displays/skjermer og robuste, bærbare PC-er. Med rundt 500 ansatte, ekspertise innen teknisk design, global kapasitet innen prosjektledelse og et stort nettverk av europeiske partnere tilbyr PSCEU uovertruffen kompetanse på sine markeder.

Det nye PSCEU består av fire forretningsområder:

• Communication Solutions omfatter profesjonelle skannere, flerfunksjonelle skrivere, telefonisystemer og videokonferansesystemer i HD.
  • Visual System Solutions omfatter projektorer, interaktive tavler, presentasjonshjelpemidler og skjermer. Panasonic har en markedsandel på 28 % av det europeiske markedet for  projektorer.
  • Professional Camera Solutions omfatter profesjonell audiovisuell s­ikkerhetsteknologi samt teknologi til industriell medisinsk teknologi (IMV). Panasonic er en av de to ledende profesjonelle kameraleverandørene i Europa.
  • Computer Product Solutions omfatter Toughbook-serien med robuste notebook-enheter, Toughpad-serien med nettbrettenheter for profesjonell bruk og elektroniske betalingssystemer (EPOS). Panasonic Toughbook hadde en markedsandel på 65,8 % av det europeiske markedet for robuste notebook-enheter i 2011 (VDC, mars 2012).

Panasonic Corporation er blant verdens ledende virksomheter innenfor utvikling og produksjon av elektroniske produkter som dekker et bredt spekter av forbruker-, forretnings- og industribehov. Selskapet er basert i Osaka i Japan og hadde en nettoomsetning på 7,85 billioner yen (71,4 milliarder euro) i regnskapsåret som ble avsluttet den 31. mars 2012. Selskapet er børsnotert i Tokyo, Osaka, Nagoya og New York (NYSE:PC). For mer informasjon om selskapet og merkevaren Panasonic, besøk selskapets webområde på http://panasonic.net/