Bane NOR Eiendoms nyhetsrom

Petter Eiken - ny adm. dir. i ROM Eiendom

Pressemelding   •   jan 10, 2014 12:18 CET

Petter Eiken har lang erfaring fra eiendoms- og entreprenørbransjen, blant  annet som viseadministrerende direktør i Veidekke ASA, viseadministrerende  direktør i Skanska AB og administrerende direktør i Skanska Norge. Han har også  omfattende styreerfaring både fra næringsliv og offentlig virksomhet.

ROM Eiendom er et av Norges ledende eiendomsselskaper og skal i årene  fremover gjennomføre en rekke store prosjekter. ROM spiller en viktig rolle som  by- og stedsutvikler, og vil gjennom sitt eierskap til stasjoner og stasjonsnære  områder legge til rette for utvikling av gode kollektivknuter, noe som bidrar  til at flere velger å reise kollektivt.

- Med Petter Eiken som ny administrerende direktør får ROM Eiendom en  profilert og erfaren leder som skal bringe selskapet videre i en spennende  periode med mange og krevende oppgaver, sier styreleder i ROM Eiendom Geir  Isaksen.

ROM Eiendom AS er en av Norges ledende eiendomsselskap. Kjernevirksomheten er eiendomsutvikling, stasjonsutvikling, samt å eie, forvalte, drifte og vedlikeholde eiendom.
ROM har som mål å skape bedre byrom der mennesker møtes.

For mer informasjon, følg oss på Facebook og besøk vår hjemmeside.