Eniro

Pierre Mårtensson ny administrerende direktør for Eniro Norge

Pressemelding   •   aug 16, 2013 08:37 CEST

Pierre Mårtensson kommer fra Oriflame, og har lang og bred erfaring fra globale selskaper med store salgsorganisasjoner. Nå tar han på seg oppdraget med å styrke Eniro Norges posisjon på det lokale søkemarkedet.

-  Jeg ser frem til å være med på å utvikle og styrke Eniro i Norge, forteller Mårtensson. Jeg tror min erfaring fra et salgsfokusert forbrukermarked som er i stadig endring vil kunne bidra til å ta Eniro Norge steget videre. Som en flittig bruker av Gule Sider ser jeg potensialet i hva vi kan tilføre det lokale søkemarkedet, sier han.

Pierre Mårtensson er halvt norsk og har nå bosatt seg i Norge med sin norske familie. Han er siviløkonom fra Handelshøyskolen BI og har en lang og bred erfaring fra internasjonalt arbeid i globale selskaper som PA Consulting Group, Telenor og Lux International. De siste fire årene har Pierre jobbet i Oriflame-konsernet, sist som administrerende direktør for det kinesiske markedet med ansvar for 17 kontorer.

-  Jeg er glad for å kunne presentere Pierre Mårtensson som vår nye administrerende direktør for den norske virksomheten, sier Johan Lindgren, konsernsjef for Eniro. - Pierre Mårtensson har en enorm bakgrunn i å drive selskaper med et sterkt salgsfokus og har tidligere vist gode evner på å effektivisere, strukturere og skape resultater i slike virksomheter. Jeg er overbevist om at Pierres lange erfaring innen salg vil tilføre mye i den norske virksomheten og bidra til å styrke Eniros posisjon på lokalt søk, avslutter Lindgren.

Pierre Mårtensson vil som administrerende direktør for Eniro Norge inngå i konsernledelsen i Eniro AB. Han tiltrer stillingen omgående og erstatter dermed Mattias Wedar som har vært fungerende administrerende direktør siden februar i år, da Morten Algøy gikk av. Wedar går tilbake til sin opprinnelige stilling om administrerende direktør for Eniro Sverige og Finland.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Johan Lindgren, Konsernsjef Eniro, Tlf: +46 8 553 310 01
Pierre Mårtensson, Tlf: +47 971 12 888
Renate Morken, Kommunikasjonssjef Eniro Norge, tlf. +47 476 03 968 / renate.morken@eniro.com

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.
Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.