Finnair Norge

Pluss 28 000 til Asia i april via Helsinki flyplass

Pressemelding   •   mai 26, 2014 09:13 CEST

Trafikken til og fra Asia, Nord-Amerika, Afrika og Midtøsten via Helsinki flyplass økte med 5,8 prosent i april måned sammenlignet med samme periode i fjor. Frem til 30. april i år har 552 000 passasjerer valgt Helsinki flyplass som sin gateway til Asia. Det er 28 000 flere enn i samme periode i 2013. Helsinki beholder dermed sin stilling som Nord-Europas i særklasse største gateway til Asia og Europas fjerde største til Japan. Det viser flyplasseieren Finavias offisielle statistikk for april 2014. Mest økte trafikken til Sør-Korea +29 %, Japan +28 % og Kina +11 %.

Finnair til Hanoi den 2. juni

I perioden 2. juni til og med 22. september flyr Finnair igjen til Hanoi i Vietnam nonstop tre ganger i uken fra Helsinki. Med smidige forbindelser fra Oslo. Frem til den 1. juni er den raskeste veien med Finnair og Cathay Pacific via Hong Kong.

Slik blir Finnairs nye lounge

Den 1. juli åpner Finnair sin nye 400 kvm store lounge på Helsinki flyplass for Finnair Plus Gold og Platinum-medlemmer samt for Premium passasjerer innenfor flyalliansen oneworld. Selvfølgelig har loungen badstu! Den nye loungen ligger i direkte tilknytning til Finnairs nåværende lounge ved gate 36 i "Asiaterminalen".
Se flere bilder av loungen>>

Ni fly i uken til Hong Kong

Finnair flyr daglig til Hong Kong og med doble daglige avganger hver torsdag og søndag fra Helsinki hele sommeren. Alltid med smidige forbindelser fra Oslo. Det innebærer ni avganger per uke, hvilket gir den frekvente forretningsreisende stor valgfrihet. Finnairs avganger skjer rundt midnatt alle dager og på ettermiddagen hver torsdag og søndag.

Sjekk inn bagasjen via automat

Om kort tid kan Finnairs passasjerer sjekke inn bagasjen sin via automat - en såkalt bagdrop på Helsinki flyplass Terminal 2. Finnair regner med betydelig raskere innsjekking. I dag sjekker 80 prosent av Finnairs reisende inn via nettet.

Flere fly til Russland

Tilbudet av nonstop-flyvninger til Russland fra Helsinki flyplass har økt betraktelig takket være samarbeidet mellom Finnair og det russiske selskapet S7, som begge er medlemmer i alliansen oneworld. Per i dag er det opp til tre fly per dag til Moskva, St. Petersburg, Ekaterinburg og Tjerepovets, med smidige forbindelser fra Oslo.

Gå ikke glipp av Finnairs tilbud til Asia

Nå er det tid for å booke Finnairs fantastiske tilbud fra Oslo til Asia. Fra-priser:

Bangkok NOK 4 830
Beijing NOK 4 940
Chongqing NOK 4 940
Delhi NOK 4 010
Hanoi NOK 5 350
Hongkong NOK 5 670
Osaka NOK 5 400
Seoul NOK 6 620
Shanghai NOK 5 440
Singapore NOK 6 410
Tokyo NOK 6 330
Xián NOK 5 040
Les mer!

Finnair Business Class tilbud til Asia

Nå er det tid for å booke Finnairs tilbud fra Oslo til Asia i Business class. Fra-priser:

Bangkok NOK 12 700
Beijing NOK 17 660
Chongqing NOK 18 190
Dehli NOK 13 970
Hongkong NOK 18 670
Nagoya NOK 24 020
Osaka NOK 24 040
Seoul NOK 23 240
Shanghai NOK 18 560
Singapore NOK 18 770
Tokyo NOK 23 020
Seoul NOK 23 240

Finnair flyr 300 ganger i måneden til Asia!

Beijing, Shanghai, Chongqing, Hongkong, Tokyo, Nagoya, Osaka, Seoul, Bangkok, Delhi, Singapore, Hanoi og Xi´an.