PostNord AS

Postnord åpner sitt butikknettverk for innleverte pakker

Pressemelding   •   okt 05, 2016 08:58 CEST

- For første gang i vår historie tilbyr vi nå et produkt rettet mot forbrukermarkedet, ved at også privatpersoner kan sende pakkene sine i butikk ved å bestille tjenesten på postnord.no. Dette produktet vil ta opp konkurransen med Posten Norges ”Norgespakke”, og produktet (”MyPack Go”) vil utfylle MyPack-familien vår, som er forsendelser til privatkunder, sier administrerende direktør Robin Olsen i PostNord.

Når det gjelder våre bedriftsløsninger, er små og store nettbutikker godt vant med at våre butikker leverer ut pakker (MyPack Collect) til deres kunder.

- Det som er nytt i forhold til MyPack Collect, er at de av våre kunder som har behov for en mer fleksibel løsning enn daglige eller andre faste hentinger av sitt gods, nå kan levere inn pakkene sine på nærmeste butikk etter behov i stedet. Og ikke minst at forbrukere nå kan benytte seg av vårt butikknettverk for å levere og sende pakker til andre, forutsatt at man benytter seg av tjenesten på postnord.no, sier Olsen.

Om MyPack Go på postnord.no

Fakta om PostNord AS:

PostNord Norge består av de tidligere selskapene Tollpost Globe AS, Eek Transport AS, Mereco AS, Byrknes Transport AS og Harlem Transport AS. Samlet omsatte PostNord AS og øvrige datterselskaper i Norge for ca 4 mrd NOK i 2015. Selskapet har ca 1500 ansatte i Norge og 800 sjåfører. Hovedkontoret ligger på Alfaset i Oslo.

Post Nord AS er en del det nordiske konsernet PostNord. PostNord er 60 prosent eid av den svenske staten og 40 prosent av den danske staten.

PostNord tilbyr et bredt spekter av logistikkløsninger, og har som målsetning å øke konkurransekraften for nordiske bedrifter og deres kunder. Våre ambisjoner strekker seg mye lenger enn til å være best på for eksempel ruteplan og e-tjenester. Vi vil også være den mest pålitelige, tilgjengelige, samarbeidsorienterte og miljøvennlige aktøren.