TV 2

Premiere-suksess for "Petter uteligger" på TV 2

Pressemelding   •   des 15, 2015 10:31 CET

Hele 475.000 seere fikk med seg den første episoden av TV 2-serien "Petter uteligger".

I går kveld hadde dokumentarserien ”Petter uteligger” premiere på TV 2. Serien der Petter Nyquist forlater sin egen familie for å leve 52 dager på gata i Oslo ble sett av 475.000.

- Petter får oss til å stoppe opp og reflektere igjennom sin personlige, nære og helt ufiltrerte serie. Han har en viktig historie å fortelle og forlot kone og barn og bodde på gata i seks uker for å fortelle den, forteller programdirektør Jarle Nakken i TV 2.

Det er produksjonsselskapet Teddy TV som har laget serien for TV 2.

- De fortjener sammen med Petter selv all mulig ros for en sterk og gjennomarbeidet dokumentar. Vi ser frem til å vise resten av serien til TV-seerne i ukene som kommer, forteller Jarle Nakken.

Premieren fikk en andel på 31,9 prosent i aldersgruppen 12+, og 39,4 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

Serien ble i går kveld også tilgjengelig i sin helhet på TV 2 Sumo.

Dokumentarserien "Petter uteligger" forteller hvordan det gikk i de 52 dagene på gata. Gjennom seks episoder følger vi Petter fra han går ut døra hjemme til han er tilbake hos familien .

Petters mål er å finne ut hvordan livet på gata er. Hvordan de mange hundre hjemløse i Oslo klarer å leve år etter år på siden av samfunnet. Etter hvert får han ristet av seg frykten og finner nye venner blant de rusavhengige og andre hjemløse.

Neste episode sendes på TV 2 mandag 21. desember kl. 21.40.

TV 2 er Norges største kommersielle TV-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil, TV 2 Skole og OB Team.TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6300 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, og Egmont Fondet deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.