NEREC 2010

PRESSEINVITASJON - North European Energy Convention (NEREC) 28 – 29. september med fokus på morgendagens energiløsninger

Pressemelding   •   sep 16, 2010 15:36 CEST

Kronprins Håkon kommer. Statsråd Terje Riis-Johansen kommer. Det samme gjør mer enn 100 andre innledere når de i dagene 28. og 29. september setter søkelyset på fornybare energikilder som vindkraft, solenergi, vannkraft, bioenergi og andre viktige tema som energipolitikk, energieffektivisering og klimateknologi. Møt også over 70 utstillere på den tilhørende messen.

Stedet er Norges Varemesse i Lillestrøm, og anledningen er NEREC 2010, - North European Renewable Energy Convention. Vi ønsker pressen velkommen til to nyhetsspennende dager!

Klikk på linkene nedenfor for detaljert program, akkreditering og mer informasjon.

Sterkt felt av foredragsholdere

På programmet står norske og internasjonale nøkkelpersoner som ser på fornybar energi fra ulike ståsteder og med ulike perspektiver, bl.a.

• Kinas satsing på ny og ”grønn” teknologi
  • Hvordan Statoil planlegger oppvarming av 220 000 britiske husstander med ”ren” elektrisitet?
  • Hvor realistiske er de grensesprengende planene for utveksling av fornybare energikilder mellom Norge og Tyskland?
  • Hvilken gründerbedrift viser mest energi og vinner verdifull oppstartshjelp med sin nye miljøteknologi?

Kom til Norges Varemesse i Lillestrøm og hør svarene, både på disse og mange andre sentrale spørsmål om morgendagens energiløsninger.

Nyttige lenker

Registrering
Akkrediter deg som presse her

Skriv ut badgen og ta den med - denne må forevises ved ankomst. On-site-registrering for presse også mulig.
NB! Vår presseservice er ment for arbeidende journalister/fotografer. Vennligst vis gyldig pressekort eller bekreftelse fra oppdragsgiver ved ankomst.

Praktisk informasjon
Velkommen til NERECs presserom (i messehallen til høyre) - her kan du jobbe i rolige omgivelser.
Sted for konferanse/messen: Norges Varemesse, Messeveien 8, 2004 Lillestrøm. Benytt inngang 'vest'. For adkomstinfo - klikk her

Ønskes mer informasjon, kontakt:

Elisabeth Schulze, tel. 922 85 883, es@messe.no, eller

Sidsel Forsang Stangebye, tel. 911 11 146, sfs@messe.no