Prisjakt

Prisjakt som Android-applikasjon

Pressemelding   •   sep 02, 2010 16:18 CEST

Nå er det mulig. Prisjakt, Norges nye uavhengige informasjons- og sammenligningstjeneste presenterer appen Prisjakt. Det er et program for Android-telefoner som gir tilgang til flere nyttige funksjoner fra vanlige Prisjakt.

For eksempel:

• Prissammenlignelser

• Produktomtaler og karakterer

• Produktegenskaper

• Butikker på kart (med navigering via telefonen og Google Maps)

• Dessuten kan brukeren med hjelp av telefonens innebyggde kamera skanne strekkoden (EAN)forpakningen for å enkelt finne rett produkt.

-Vi håper at Android-appen «Prisjakt» skal kunne hjelpe norske konsumenter i minst like stor utstrekning som den har vært for svenske konsumenter siden den ble lansert, sier Jonas Bonde, grunlegger og direktør på Prisjakt.

- Vi vet at mange verdsetter å kunne stå direkte i butikken og se på et produkt og ikke bare enkelt se hva andre mener om det men også kunne avgjøre om prisen er bra, fortsetter Jonas.

Appen Prisjakt har blitt veldig populær i Sverige og blant annet vunnet førsteprisen i konkurransen ”Swedish Android Developers Contest 2009”.

Om Prisjakt

Prisjakt.no er en komplett informations- og sammenligningstjeneste med over 650 000 priser på nære 100 0000 produkter fra 460 indekserte norske butikker. Noen av de tjenestene og funksjoner som Prisjakt tilbyr er:

• Produkt- og butikkomtaler: www.prisjakt.no har allerede fra begynnelsen 380.000 produktomtaler gitt av Prisjakts svenske brukere. Det går også å gi omtaler på butikker og leverandører.

• Prisovervåking: Som medlem hos Prisjakt kan du registrere prisovervåkninger på produkter og få en e-post når prisen når ditt nivå. Du trenger ikke å følge med på kampanjer eller tilbud, Prisjakt overvåker de for deg.

• Avanserte søkemuligheter: Det går å søke på navn, produktegenskaper, produsent, samt opprette egne eller bruke forhåndsdefinerte filtersøkninger.

• Prisutvikling: Stiger prisene, synker de eller står de stille? Utmerket for den som vil følge trenden for et produkt.

• Priskrig: Sammenlign to butikkers utvalg og se hvilken som er billigst på de samme produktene.

For mer informasjon, kontakt:

Markedssjef Magnus Bengtsson, magnus@prisjakt.no, tlf 0046 431 47 87 12

Prisjakt Sverige AB startet i 2002 av nåværende direktør Jonas Bonde. Siden 2006 er Prisjakt en del av Schibsted ASA med Schibsted Tillväxtmedier AB som majoritetseier. Hovedkontoret ligger i Ängelholm og firmaet har 40 ansatte. Den svenske siden www.prisjakt.nu har mer enn en halv million unike besøkere pr uke*.

*) Kilde: KIA-index 25.08.2010