Prisjakt

Prisjaktsammenligning av sommerdekk

Pressemelding   •   mar 27, 2012 15:55 CEST

Som bileier kan det være vanskelig å sammenligne priser når tiden er inne for å skaffe nye dekk. Mange drar til et verksted i nærheten, velger det selgeren foreslår, biter tennene sammen og betaler.

Prisjakt begynner å bli den opplagte måten å sammenligne mobiler, TV-er, griller og datamaskiner for tusenvis av nordmenn. Nå lanserer vi kategorien sommerdekk, med nesten 16 000 produkter. Alt fra de billigste merkene i standarddimensjoner til verstingdekk på 22-tommer med en bredde på 335 mm til nesten 8000,- pr dekk.

Vi sammenligner allerede GPS og bilstereo, og nå åpner vi enda en kategori for bilister. Vi håper å gjøre dekkmarkedet mer transparent, gi Norges bileiere bedre oversikt over dekktilbudet og forhåpentligvis muligheten til å handle til lavere priser, sier presseansvarlig Magnus Bengtsson på Prisjakt.

Hvordan finner jeg dekk til min bil på Prisjakt?
Sjekk hvilken dekkdimensjon du har på bilen nå. Det står på dekkene, men også i bilens vognkort. Gå inn på
sommerdekk hos Prisjakt og klikk, i søkefilteret, på den dimensjonen som passer din bil.

Hvordan får jeg dekkene montert på min bil?
Mange dekkforhandlere som selger dekk på nettet har avtaler med lokale verksteder som tilbyr montering. En del kan sende dekkene direkte til verkstedet, slik at de ligger og venter på deg når det er på tide å bytte dekk. Noen nettbutikker har til og med booking av monteringstid på nettsidene.
Tips! NAF har ett sommerdekkk test her.

For mer info: Les om dekk på Prisjakt eller kontakt Magnus Bengtsson,
magnus@prisjakt.no
Tel. 0046-70 77 85 564

Om Prisjakt:
Prisjakt er en av Sveriges største uavhengige informasjons- og sammenligningstjenester på nett. Selskapet ble grunnlagt i 2002 i Ängelholm og sammenligner over en million produkter. Prisjakt driver, i tillegg til prisjakt.nu i Sverige, norske Prisjakt.no og PriceSpy.co.nz i New Zealand. Siden 2006 er Schibsted Tillväxtmedier AB majoritetseier i Prisjakt Sverige AB.