NAF

Priv til red: «Sikker på Sykkel» for 5.-7. trinn arrangeres i ditt distrikt

Pressemelding   •   mai 24, 2016 16:04 CEST

NAF tar ansvar for framtidens syklister

Fra Alta i nord til Larvik i sør arrangeres det distriktsfinaler i NAFs sykkelkonkurranse «Sikker på sykkel» i dagene fremover. Hele 38 000 barn over hele landet lærer i disse dager å ferdes trygt på sykkel.

Se tid og sted for finalen i ditt distrikt i oversikten under. «Sikker på Sykkel» er et tilbud til grunnskoler, hvor elevene på 5. til 7. trinn kan delta. Det er en konkurranse som går ut på å vise praktiske sykkelferdigheter og kunnskap om trafikkregler.

Sikker på sykkel» oppfyller kompetansemålene i grunnskolen, og barna lærer sykkelferdigheter på en motiverende måte. Sykling er i vinden, og det er viktig at morgendagens syklister lærer å ferdes trygt i trafikken.

Etter å ha gjennomført både teori og praktisk sykling på egen skole, kan skolen sende beste elev på hvert av trinnene videre til distriktfinalene.

Kan vinne reise til Europa
Beste jente og beste gutt fra distriktsfinalene får reise til NAFs landsfinale, som i år går av stabelen i Letohallen på Dal, lørdag 11. juni 2016. Her konkurrerer de om muligheten til å reise til Praha og representere Norge i den internasjonale finalen som arrangeres i Praha i september.

Det er gratis for skolene å delta. NAF dekker reise og opphold for finalistene, med følge, i Praha.

Det er NAFs lokalavdelinger som arrangerer distriktsfinalene. Oversikt over lokalavdelingene finner du her.

Tid og sted for Distriktsfinalene 2016

OmrådeDato og tidStedAnt. deltagere
Alta26. mai kl. 18NAF Øvingsbane Latari
Follo26. mai kl. 16Vestby skole150
Indre Nordmøre31. mai kl. 18Mo oppvekstsenter, 6655 Vindøla16
Kongsberg26. mai kl. 10:30Kongsberghallen24
Larvik26. mai kl. 10Nanset skole
Lofoten25. mai kl. 10Leknes skole ved idrettshallen30
Moss26. mai kl. 15:45Torderød skole på Jeløy26
Romerike31. mai kl. 18NAF-senteret Rælingen45
Vestfold26. mai kl. 10Håsken Gocar-bane i Andebu70
Nord-Troms25. mai kl. 9:30Eidebakken skole + Lyngenhallen, Lyngseide25
Oslo31. mai kl. 15Marienlyst skole100
Sandefjord26. mai kl. 10Haukerød skole
Solør, Vinger og Odal1. juni kl. 18Jara skole, Hofvegen 390, 2266 Arneberg30
Tønsberg26. mai kl. 10Bokemoa skole i Stokke75
Øst-Finnmark26. mai kl. 13 Vardøhallen30

Norges Automobil-Forbund er Nordens største interesse- og forbrukerorganisasjon og har over 500 000 medlemmer. Organisasjonen er landsomfattende med 71 lokalavdelinger, 360 ansatte og ca. 2.000 frivillige tillitsvalgte. NAF er en engasjert og markant samfunnsaktør som arbeider aktivt for at norske trafikanter skal kunne reise sikkert, effektivt og miljøvennlig. NAFs virksomhet omfatter kontroll og testing av biler ved 45 NAF-sentre, trafikkopplæring, veihjelp, reise, handel, juridisk bistnad og forbrukerrådgivning m.m. Etter avtale med Vegdirektoratet driver NAF 27 øvingsbaner i Norge.