Promon AS

Promon leverer teknologi til Nets for sikring av Apper

Pressemelding   •   nov 07, 2013 10:41 CET

Promon leverer teknologi til Nets for sikring av Apper

Oslo 7. november 2013 – Promon og Nets har inngått en avtale om leveranse av teknologi for økt sikkerhet i Apper som benyttes for finansielle transaksjoner

Den massive veksten i mobilmarkedet og Apper innebærer økt risiko for nettsvindel, hvor kriminelle utnytter svakheter i smarttelefoner og nettbrett.  Brukeren har liten kontroll over sikkerheten i mobile enheter og Apper som lastes ned, noe som krever spesielle tiltak fra App-utviklere og tjenesteleverandører. Nets vil bruke Promon Shield teknologien til og ytterligere forsterke sikkerheten i Apper.

“Veksten i mobilmarkedet og Apper samt begrenset brukerkontroll er en alvorlig trussel for App-eiere, tjenestetilbydere og brukere.  Vi er stolte over at Nets har valgt vår teknologi for beskyttelse av Apper og dermed økt sikkerhet for finansielle transaksjoner for brukere.”, sier Jan Søgaard, CEO i Promon AS.

Pressekontakt:

Jan Søgaard
 jan.sogaard@promon.no

Om Promon
Tradisjonelle sikkerhetsløsninger som antivirus, antispam and antimalware kan ikke lenger beskytte virksomheter og brukere mot sikkerhetstrusler og datakriminalitet.  Promon gjør det mulig for virksomheter og enkeltpersoner å beskytte applikasjoner og data mot nye trusler.  Promons patenterte metode for detektering og blokkering av sikkerhetstrusler mot applikasjoner gjør det mulig å benytte en potensielt usikret datamaskin, nettbrett eller mobiltelefon hvor som helt uten risiko.  Promon er et norsk selskap med hovedkontor i Oslo.