Q-Free ASA

Q-FREE – ANSETTELSE AV DIREKTØR FOR M&A

Pressemelding   •   des 04, 2009 16:19 CET

Henrik F. Stoltenberg (1960) er ansatt som direktør for M&A i Q-Free ASA, og vil inngå i selskapets konsernledelse.

Stoltenberg kommer fra stillingen som Group Executive Vice President, med ansvar for driften av JAI Group (Danmark), med fokus på implementering av selskapets strategi. Han har også vært finansdirektør i JAI siden 2006. JAI tilbyr digital kamerateknologi for ulike applikasjoner i tillegg til identifisering av kjøretøy (ANPR).

Stoltenberg tiltrer stillingen i desember 2009 og har 150.000 aksjeopsjoner i Q-Free ASA.

Trondheim 04. desember 2009

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil +47 905 59 401
Finansdirektør Roar Østbø, mobil +47 932 45 175

Om Q-Free
Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering – og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke) - og ALPR (Autmatic Licence Plate Reqistration) baserte løsninger, GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har circa 290 ansatte i 11 land samt er representert i 7 andre land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR.