Q-Free ASA

Q-FREE ASA - RAMMEAVTALE I BRASIL - INNTIL 109 MNOK

Pressemelding   •   feb 10, 2010 09:03 CET

Q-Free er blitt tildelt en rammeavtale for leveranse av brikker og infrastruktur fra Centro Gestao Meios de Pagto (CGMP) i Brasil til en verdi av 109 millioner kroner. Det garanterte volumet tilsvarer en ordreinngang på 62 millioner kroner. CGMP er Brasils største brikkedistributør og har vært en etablert kunde av Q-Free siden 1999.

- Q-Free er markedsleder i det brasilianske veiprisingsmarkedet, og har levert circa 2,2 millioner brikker gjennom årene. Brikkemarkedet i Brasil er forventet å øke vesentlig i 2010 grunnet vekst i den brasilske økonomien, sier konsernsjef Øyvind Isaksen i en kommentar.

Q-Free har et heleid datterselskap i São Paulo, Brasil. Rammeavtalen ventes levert innen første kvartal 2011.

Trondheim 09. februar 2010.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil +47 905 59 401
Finansdirektør Roar Østbø, mobil +47 932 45 175

Om Q-Free
Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering – og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke) - og ALPR (Autmatic Licence Plate Reqistration) baserte løsninger, GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har circa 300 ansatte i 11 land samt er representert i 7 andre land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR.