Q-Free ASA

Q-Free hadde en rekordhøy omsetning og lønnsomhet i fjerde kvartal 2009.

Pressemelding   •   feb 11, 2010 09:25 CET

"Det er hyggelig å kunne presentere til våre aksjonærer og ansatte rekordhøy omsetning og lønnsomhet. Dette er uten tvil den beste motivasjonsfaktor vi kan få”, kommenterer konsernsjef Øyvind Isaksen.

Øvrige hovedpunkter fra kvartalsrapporten:

-Rekordhøy omsetning, 270,3 MNOK – 127% vekst sammenlignet med Q4-08.
-Rekordhøy driftsresultatet 47,5 MNOK – 17,6% driftsmargin
-Rekordhøy resultat før skatt 46,2 MNOK - 17,1 % margin
-Bruttomargin 65,3 %
-Kontantstrøm fra driften på 34,8 MNOK
-Ordreinngang 99 MNOK
-Ordrereserve 713 MNOK

"2009 har gitt oss en unik mulighet til å ta de neste stegene i utviklingen av selskapet. De nye referansene selskapet har etablert gjennom suksessfull leveranse av prosjektene i Slovakia, Portugal og Thailand er uvurderlig. Selskapet addresserer for tiden mange nye viktige prosjekt, og med ny ”state of the art” portefølje har selskapet lagt en god basis for langsiktig vekst", uttaler konsernsjef Øyvind Isaksen.

Trondheim 10. februar 2010.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Konsernsjef Øyvind Isaksen, mobil +47 905 59 401
Finansdirektør Roar Østbø, mobil +47 932 45 175

Om Q-Free
Q-Free er en ledende global leverandør av løsninger og produkter for elektronisk veiprising og trafikkovervåkning med applikasjoner hovedsakelig innen veifinansiering, rushtraffikksystemer, truck-tolling, rettshåndhevelse samt parkering – og aksesskontroll. Q-Free tilbyr løsninger og produkter basert de mest anerkjente teknologiene, og er i dag ledene innen både DSRC (brikke) - og ANPR (Autmatic Number Plate Recognition) baserte løsninger, GNSS (Global Navigation Satellite System) baserte systemer, med leveranser i Europa, Asia, Midt Østen samt Nord og Sør Amerika. Selskapet har hovedkontor i Trondheim, og har circa 300 ansatte i 11 land samt er representert i 7 andre land. Selskapet er notert på Oslo Børs med ticker QFR.