Nyhetstips

QlikView først ut med BI-applikasjon til Android

Pressemelding   •   jan 07, 2010 17:27 CET

(7. januar 2009) Verdens raskest voksende beslutningsstøtteplattform kommer nå også i en versjon for Googles smarttelefonoperativsystem Android. QlikView til Android gir full interaktiv BI-funksjonalitet og ikke bare statiske rapporter.

Operativsystemet Android blir stadig mer populært hos mobiltelefonprodusentene Sony Ericsson, Samsung, Motorola, HTC, Garmin, Vodafone og nå sist hos Google selv. Henrik Béen, QlikTechs Executive Director of Product Marketing, sier at det er et stort behov for smarte bedriftsløsninger til smarttelefoner:

”Smarttelefoner er et raskt voksende segment og brukes av en ny generasjon forretningsfolk som trenger detaljert informasjon raskt, enkelt og intuitivt uansett hvor de er. Disse forventer at den nye generasjonen smarttelefoner skal kunne gi forretningsapplikasjoner et løft med tanke på tilgjengelighet, funksjonalitet og brukervennlighet. Det er vår oppfatning at vi med vår økte innsats på dette feltet også utvider bruken av BI og forretningsanalyse for nye grupper.”

Brukergrensesnittet QlikView for Android er blitt tilpasset fra bunnen av for å gi brukerne den samme interaktiviteten og fleksibiliteten som kjennetegner QlikView på andre plattformer. Dessuten har man utnyttet en rekke unike egenskaper ved telefonene som kjører Android, som for eksempel GPS-støtte, bevegelse og touch-funksjonalitet.

”Det er viktig å understreke at QlikView for Android er en komplett BI-klient”, sier Henrik Béen. "Det er derfor full støtte for ad hoc-analyse og den gir virksomheten støtte til alle som trenger gode beslutningsstøtte i ”felten” - og ikke bare på kontoret.”

QlikView-applikasjonen for Google Android er i løpet av få uker tilgjengelig på http://www.android.com/market . Verktøyet er utviklet i samarbeid med The Astonishing Tribe (TAT) AB, kjent for å spesialisere seg på mobile grensesnitt for selskaper som Google og Spotify. Programmet er opprettet på en TAT Cascades-plattform, er multi-touch drevet og støtter lokasjonsbaserte søk med GPS.

For ytterligere informasjon, kontakt Henrik Been på e -post: henrik.been@qlikview.com eller på telefon: +46 0708-462730.

Om TAT
TAT, The Astonishing Tribe AB, har for mange stått for en WOW-effekt når det gjelder mobilt brukergrensesnitt på mer enn 350 millioner enheter på verdensbasis. Deres produkter, TAT Cascades™ og TAT Motion Lab™ som er bygget på den berømte TAT Kastor™-plattformen, har endret måten UI-design og grafikk kan implementeres på for et bredt spekter av mobile enheter. TAT-produktene er kjent for sin raske vei fra idé til marked, for effektiv ressursbruk og at de er plattformuavhengige. Dette gir brukerne en mer dynamisk, raskere og rikere multimediaopplevelse. TAT har hovedkontor i Malmö i Sverige og har lokale kontorer i Korea og USA. Les mer på www.tat.se .

Om QlikTech
QlikTech er verdens raskest voksende Business Intelligence (BI)-selskap. Flaggskipet QlikView gir umiddelbare forretningsrelaterte svar og lar brukerne utforske data uten begrensninger. I motsetning til tradisjonelle BI-verktøy gir QlikView umiddelbar verdi og investeringskostnadene spares inn på dager eller uker, i forhold til uker, år, eller ikke i det hele tatt.  QlikView er det eneste BI-verktøyet som kan brukes på bedriftens egen server, fra ekstern server, på én enkelt laptop samt på mobile enheter – for én enkelt bruker så vel som for verdens største selskaper.

Gjennom QlikViews nedbrytende og assosiative tilnærming har brukerne opplevd enestående suksess og tilfredshet, støttet av den unike 30-dagers pengene tilbake-garantien. QlikTech har mer enn 12 000 kunder i 95 land og over 800 samarbeidspartnere over hele verden. For mer informasjon, vennligst besøk www.qlikview.com .

# # #

QlikTech og QlikView er varemerker eller registrerte varemerker eid av QlikTech International AB. Andre firmanavn, produktnavn og firmalogoer som nevnes her er varemerker eller registrerte varemerker for sine respektive eiere.