Alfasoft AS

QSR International slipper en stor oppdatering til NVivo, 9.2

Pressemelding   •   okt 04, 2011 17:20 CEST

Lillestrøm – 4. oktober - 2011 Alfasoft meddeler i dag at QSR International har sluppet en større oppdatering til NVivo, 9.2.

NVivo 9 er en programvare som hjelper deg i ditt arbeide med ustrukturert informasjon som dokumenter , spørreundersøkelser, lyd, video og bilder slik at du kan trekke konklusjoner raskere og ta bedre beslutninger.

Uansett hvilket materiale, område eller utgangspunkt du har, gir NVivo deg en oversiktlig arbeidsflate som hjelper deg i alle faser av dine prosjekter.

NVivo 9.2 er en gratis oppgradering for alle som har NVivo 9, og gir tilgang til bl.a. seks nye språkversjoner av NVivo. Dessuten inkluderer oppdateringen ny funksjonalitet som støtter analysemetoden Framework©.

NVivo 9.2 i seks språkversjoner

NVivo har alltid kunnet arbeide med praktisk talt alle språk. Oppdateringen til versjon 9.2 sikrer at NVivo’s grensesnitt finnes tilgjengelig på engelsk, tysk, spansk, portugisisk og forenklet kinesisk. Med flere språkversjoner øker også muligheten til å samarbeide på en mye større global arena. Dessuten er det mulig å bytte sømløst mellom de forskjellige språkene i NVivo 9.2.

- “QSR International is helping many Brazilian researchers to improve their qualitative research and data analysis by enabling them to work in Portuguese. It is also a great opportunity for university and student researchers to improve their bibliographic and reference skills because they can work in their own language.” Professor DR. Ernani Viana Saraiva fra Brazil’s Universidade Federal Fluminense.

- “The ability for researchers to work within NVivo 9 in their own Spanish language means they are able to more effectively utilize the software’s menus and tools, allowing greater focus on the research subject.” Professor Roberto Castañeda fra Universidad Modelo i Mexico.

Mer fleksibel dataanalyse med NVivo 9.2 (FrameWork)

NVivo 9 støtter allerede et bredt spekter av forskningsmetoder, og med denne oppdateringen støttes også FrameWorkmetoden. Utviklet av Storbritannias største uavhengige, ikkekommersielle forskningsinstitutt Nasjonalt senter for sosial forskning (NatCen), gir FrameWorkmetoden en fleksibel struktur for å organisere og sammenfatte data raskt. Alt for å muliggjøre en grundig tolkning.

Nå kan man gjøre seg nytte av Frameworkanalyser i NVivo, noe som også inkluderer å kunne arbeide med summerte data og å lage matriseoutputs.

QSR Internationals unike partnerskap med NatCen er det første i sitt slag innenfor forskningsindustrien. NVivo og NatCens samarbeid gjør det mulig å tilføye en FrameWorkbasert arbeidsmetode til ikke tekstbaserte data som bilder og audiovisuelle data, som for forskere er en svært interessant mulighet. Med NVivo 9.2 kan man også importere data direkte fra FrameWork.

Med lanseringen av NVivo 9.2 trekker NatCen tilbake det frittstående programmet FrameWork fra salg.

- ”Vi ser på denne utgivelsen som nok et stort steg for å utvikle den stadig viktigere kvalitative statistikken. Det er alltid en glede å kunne tilby forskere virkelig gode arbeidsverktøy. Forskere kan nå fokusere på forskningen og overlate databehandlingen til et kompetent analyseprogram, NVivo 9. Ekstra gledelig er det å kunne tilby dette uten store påslag i prisen. Å utnytte intellektuell kapital er aldri bortkastede penger.” Peter Masurat Ph.D. Produktsjef NVivo hos Alfasoft (NVivo forhandler)

Alfasoft AS

Alfasoft AS har siden 1989, sammen med søsterselskapet Alfasoft AB i Sverige, vært en ledende leverandør av vitenskapelig og teknisk programvare i de nordiske, østeuropeiske og russiske landene og tilbyr kompetent veiledning ved valg av programvare.

Alfasoft sørger for teknisk support og kan også tilby kurs og konsultasjon for mange av de produktene de selger. Alfasoft har kontorer i Lillestrøm, Norge og Göteborg, Sverige.

For mer informasjon om Alfasoft: www.alfasoft.no

QSR International, Inc.

QSR International, Inc. er den største privateide kvalitative forskningsog programvareutvikleren i verden. Mer enn 400 000 enkeltpersoner og grupper benytter QSR programvare og ytterligere 500 organisasjoner har en sitelisens. Programvaren benyttes av både store og små organisasjoner, deriblant Yale University, World Vision Australien, britiske Policy Studies Institute og progressive Sport Technologies.

QSR har kontorer i NordAmerika, Storbritannia og Australia. De har et internasjonalt nettverk av forhandlere og frittstående utviklere som dekker Amerika, Europa, MidtØsten Afrika, Asia og LatinAmerika. Alfasoft AS er en av QSR’s internasjonale forhandlere.

Mer informasjon om QSR finnes på: www.qsrinternational.com

Mediakontakt

Tel. +46 (0)31 604 380

Email: boel@alfasoft.se

Web: www.alfasoft.no

###

Alfasoft AS ble etablert i August 2002 som en kompetansetung distributor av teknisk-vitenskapelig programvare. Alfasoft AS har som formal å skape ökt interesse, innsikt og bruk av programvare innen undervisning, forskning, offentlige prosjekter og bedriftsprosjekter.