Railcomplete AS

RailCOMPLETE lanserer automatisk modellsjekk av BIM-objekter

Pressemelding   •   mar 21, 2018 09:13 CET

Er du lei av å bruke utallige timer på å manuelt sjekke tegningene dine?

Vi er stolte av å introdusere at RailCOMPLETE-objekter nå kontrollerer seg selv mot sine omgivelser, såkalt «modellsjekking». Hver gang et objekt blir brukt, oppdatert eller inspisert så re-evalueres modellsjekkene. Modellsjekking automatiserer den tunge prosessen med å finne små og store inkonsistenser i modellen din, eller mellom din modell og andre fagområders modeller.

I eksempelet nedenfor så har vi lagt ut en balise i BIM-modellen. Objektet tar en titt rundt seg og ser etter konflikter.

Brukeren vil umiddelbart bli varslet om at avstanden til omkringliggende baliser er for liten.

RailCOMPLETE er en AutoCAD® plugin for prosjektering av jernbaneanlegg i høy detalj. Med liten innsats produserer du høykvalitets modeller i 2D, og 3D, med tegninger og rapporter.

Vi startet utviklingen av RailCOMPLETE fordi vi brenner for norsk jernbane og fordi vi tror fullt og fast på at dette er den beste veien å komme fram til en effektiv BIM-hverdag.

Vårt mål er at ingeniørene skal slippe å bruke meningsløs tid på å rette opp i tegninger, men heller bruke ekspertisen sin til å utvikle gode designløsninger. Samtidig ønsker vi at nye ingeniører og utenlandske firmaer skal jobbe tryggere og mer effektivt med faglig støtte fra RailCOMPLETE-modellen.

Railcomplete AS ble dannet i 2015 ved fisjon fra Anacon Rådgivning AS, et selskap med erfaring siden 1990 innen norsk jernbane og sporvei.

Teamet er sammensatt av eksperter innen programvareutvikling, matematikk og fysikk, i tillegg til lang erfaring innen prosjektering, kontrahering, bygging og dokumentering av norske jernbaneanlegg.

Railcomplete AS satser internasjonalt, basert på norskutviklet teknologi.

Railcomplete AS har kontorer i Sandvika, Bærum.