NIKITA GRUPPEN

Raise (tidligere Nikita Gruppen) – vant årets prestisjefylte frisørpris ”Avant Garde”

Pressemelding   •   feb 09, 2010 17:10 CET

Raise (tidligere Nikita Gruppen) satser på fag i sine 110 frisørsalonger.
Kjeden omsetter for nær 400 millioner norske kroner og har 110 salonger under konseptene Nikita Hair, Nikita Hair and Beauty, Hair Shop, Alex Verdini og Preus i Norge og Sverige. Art Director i Raise, Kristine Svanem (28) er ansvarlig for selskapets kreative team bestående av de dyktigste frisørene og det kreative nivået i kjeden. Lørdag 6. februar vant hun i konkurranse med flere hundre innsendte bidrag prisen ”Avant Garde” i fotokonkurransen Årets Frisør. Prisen ble delt ut på Oslo Plaza i den årlige prisutdelingsfesten arrangert av forbundet Norges Frisør og Velværebedrifter. Fotografiene skal skille seg ut i fra ”ordinære” frisyrefoto, ved å presentere nye og moderne ideer som kan være overraskende, og der fantasi, kreativitet og nyskaping er nøkkelord.
”Raise og Nikita har alltid hatt god struktur og systemer for salongdrift”, sier konserndirektør Rita Kristin Broch. ”De siste årene har vi også styrket vårt faglige fokus betraktelig. Dette er en svært viktig del i forhold til å få de beste frisørene til å ønske å arbeide hos oss. Dette bidrar igjen til den aller beste service for våre kunder. Kristine har arbeidet som frisør hos oss i mange år, og vi er svært glade for at Kristine i fjor også takket ja til stillingen som Art Director for hele Raise-konsernet. Hun er en fremragende frisør”,sier Broch. ”Det var utrolig gøy og stort for meg å vinne denne prisen”, sier Kristine. ”Jeg får jobbe i team, vise kolleksjoner, tolke trender og reise ut og vise”. Allerede kommende helg skal hun sette opp et gigantisk hårshow på Health & Beauty messen på Lillestrøm.
For ytterligere opplysninger:
Konserndirektør Rita Kristin Broch – Mobil 91306694