Circle K Norge AS

Rammeavtale til Statoil Fuel & Retail Marine

Pressemelding   •   jul 12, 2017 04:00 CEST

Statoil Fuel & Retail Marine AS (SFR Marine), et heleid datterselskap av Circle K AS, har inngått en rammeavtale om levering av marine gassoljer (MGO) til Aker BP, Lundin Norway og Repsol Norge.

Avtalen er på fem år med løpende opsjoner på tre ganger to år. Oppstart var i februar i år.

Drivstoffet, som er en dieselkvalitet, brukes blant annet til å forsyne supply-skip og rigger. Rammeavtalen er gjeldene for SFR Marine sine lokasjoner i Norge.

-Vi er veldig fornøyd med signering av denne kontrakten, som er en annerkjennelse av vår evne til å levere produkt med fokus på kvalitet, service og fra strategiske baser nær kunden. Vi ser fram til å samarbeide med Aker BP, Lundin og Repsol, og er optimistisk med tanke på aktiviteten på basene de neste årene, sier Arvid Husebø, daglig leder i SFR Marine.

Statoil Fuel & Retail Marine AS er et 100 prosent eid datterselskap av Circle K AS. Selskapet har åtte ansatte, eier strategiske tankanlegg langs kysten og er markedsleder innenfor salg av MGO i Norge. Basene SFR Marine leverer fra er Dusavik (Stavanger), Asco base (Stavanger), CCB (Ågotnes/Bergen), Mongstadbase (Bergen), Fjordbase (Florø), Vestbase (Kristiansund), Helgelandsbase (Sandnessjøen) og Polarbase (Hammerfest).

For ytterligere opplysninger, kontakt: