MEP Entertainment AB

Rascal Flatts kommer till Norge!

Pressemelding   •   feb 08, 2013 10:22 CET

Rascal Flatts, ett av USAs mest framgångsrika country-pop band kommer till Norge och Sverige och gör tre konserter i sommar. Gruppen spelar först på den stora Countryfestivalen Vinstra i Norge fredag 5 juli. Dagen därpå, lördag 6 juli kommer de till Göteborg och Trädgår’n. Sedan avslutar de med att spela på Cirkus i Stockholm söndag 7 juli.

Rascal Flatts är otroligt populära i countrymusiken hemland USA. Trion består av Gary LeVox (sång), Jay DeMarcus (bas, keyboard, piano, sång) och Joe Don Rooney (gitarr, sång). De har gjort åtta studioalbum och har sålt över 21 miljoner album och 25 miljoner downloads. De har haft inte mindre
än 26 singlar på Billboards Country Hot 100 varav tio blivit Nr 1 på listan i USA.

Rascal Flatts är vinnare av hela sex stycken CMA Awards för Vocal Group Of The Year och de har dessutom fått en egen stjärna i Hollywood på Walk of Fame.

Det stora genombrottet kom med singeln Life is a Highway som fanns med i filmen Cars. Rascal Flatts senast album Changed innehåller hiten Banjo samt en medverkan av vår egen Jill Johnson i den underbara duetten Come Wake Me Up. Som producent står den inte helt okände Dann Huff som producerat skivor med Keith Urban, Faith Hill, Carrie Underwood.

Det blir även en Special Guest på konserterna i Sverige, som kommer att offentligöras senare.

Rascal Flatts Scandinavian Tour 2013
5 juli Vinstra Country Music Festival, Norge