VisitOSLO as

Reiselivsnæringen i Oslo samles med kultur og arkitektur i fokus

Pressemelding   •   mar 20, 2012 07:31 CET

Oslo har hatt en sterk utvikling i antall tilreisende i flere år, samtidig som det gjennomføres en historisk byfornyelse i Fjordbyen. For ett år siden slo det toneangivende designmagasinet Wallpaper fast at Oslo har tatt steget ut av skyggen fra sine skandinaviske naboer Stockholm og København, og kåret byen til den fjerde beste i verden - bare slått av Chicago, Hong Kong og Johannesburg. Blant temaene på dagens konferanse er hvordan Oslo kommune, VisitOSLO, Innovasjon Norge Reiseliv og næringen kan jobbe sammen for å beholde og videreføre denne unike posisjonen.

Blant de andre fremtredende foredragsholderne er byråd for kultur og næring i Oslo Hallstein Bjercke og ledere fra Centre Pompidou i Paris, Tjuvholmen KS, Astrup Fearnley Museet i Oslo, og organisasjonen European Cities Marketing (ECM). Det detaljerte programmet finner du her.

Nøkkelinnlegg:

09.15 Velkommen ved ordfører Fabian Stang
09.20 Reiselivsåret 2011 ved adm. direktør Tor Sannerud, VisitOSLO
09.30 Oslo kommunes engasjement i Reiselivet
09.45 Building Strong City Destinations ved Gary White, CEO, ECM
11.10 The Munch Exhibition at Centre Popidou ved Sébastein Gravier, Press Officer
12.00 Moderne arkitektur som turistmagnet ved Gunnar Bøyum, adm. direktør, Tjuvholmen KS
12.20 Astrup Fearnley Museet på Tjuvholmen ved adm. direktør Gunnar Kvaran, Astrup Fearnley Museet
12.40 Nytt fra VisitOSLO ved ledergruppen

Konferansen er fulltegnet. Ved presseoppmøte, vennligst SMS 95 78 58 94

VisitOSLO as er markedsføringsselskapet for Osloregionen. Firmaet er organisert som et aksjeselskap der aksjonærene består av bedrifter i regionen som driver reiselivsrelatert virksomhet. VisitOSLO as har et omfattende samarbeid med Oslo kommune. VisitOSLO as har følgende operative avdelinger: Kongress, Destinasjonsmarkedsføring/Mediebearbeiding og Turistinformasjonene. VisitOSLO har også en sentral vertskapsrolle ved internasjonale arrangement i byen vår, og høy kompetanse når det gjelder tilrettelegging av presse- og informasjonssentra og tjenesteyting til arbeidende presse.