Reitangruppen

Reitangruppens finansdirektør på TOPP 3-liste

Pressemelding   •   nov 10, 2011 12:04 CET

Econa har siden 2000 delt ut prisen ”Årets CFO”. I dag lanserte Finansavisen det første intervjuet av de tre toppkandidatene i årets kåring. Reitangruppens Kristin Genton er den første av de tre finalistene. Ved å sette fokus på økonomilederens krevende rolle skal prisen bidra til å synliggjøre økonomers rolle og betydning i nærings- og samfunnsliv.

- Prisen for Årets CFO har fått økt interesse i takt med den økende forståelsen for CFOenes betydningsfulle rolle og i år var det rekordmange nomineringer til prisen. Prosjektet gjennomføres i samarbeid med Delphi Consulting og Ernst & Young, skriver Econa i en pressemelding.

Juryen for Årets CFO 2011 består av:

Tore valderhaug – CFO Cermaq

Maalfrid Brath – Konsernsjef i Manpower

Bjørn Richard Johansen – Partner i First House

Trygve Walstad – Partner i Delphi Consulting
Merete Haugli – Profesjonelt styremedlem

For ytterligere informasjon/ spørsmål:

Kommunikasjonsdirektør Solfrid Flateby, tlf. 900 35 897, solfrid.flateby@reitangruppen.no

Reitangruppen består av fire forretningsområder: REMA 1000, Reitan Servicehandel, Reitan Eiendom og Uno-X gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Servicehandel har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/København.