Norges Kampsportforbund

Rekord stort taekwondo stevne i Sverige i helgen

Pressemelding   •   feb 03, 2011 09:39 CET

Hele 52 taekwondoutøvere fra Norge med elitelaget i spissen reiser denne helgen til Svergie for å delta i Trelleborg Open i Taekwondo som er rankingstevne i regi av World Taekwondo Federation (WTF). Totalt deltar det 1020 utøvere fra 41 nasjoner i mesterskapet.

Elitelaget i Taekwondo som består av Hasnain  Hussain fra Grorud Taekwondo klubb, Jan Petter Hammer fra Viking Taekwondo klubb, Eirik Bratli fra Mudo Team Furuset, Mona Solheim fra Namsos Taekwondo klubb, Robert Honningsdalsnes fra Grorud Taekwondo klubb og Nikolina Kursar fra Mudo Team Tveita  skal delta. I tillegg til elitelaget deltar det 46 andre taekwondoutøvere fra Norge.

Stevnet i Trelleborg er viktig stevne for de norske taekwondoutøverne for stevnet er et av flere kvalifiseringsstevner som legges til grunn for uttaket til  Taekwondo-VM som arrangeres  i Sør-Korea i mai, og til OL-kvalifiseringen som arrangeres i Azebaijan i juli, sier sportssjef Dag Jacobsen i Norges Kampsportforbund

Norges Kampsportforbund (NKF) er det tiende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu og wushu er de fremste konkurranseidrettene.